arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۳ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۵

کلینتون حاضر به شرکت در مناظره با سندرز نشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کلینتون حاضر به شرکت در مناظره با سندرز نشد.

به گزارش انتخاب، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون شب گذشته با صدور بیانیه ای دعوت به مناظره با برنی سندرز را رد کرد و گفت که وی ترجیح می دهد درفرصت باقی مانده تلاش خود را صرف مقابله با تهدید های ناشی از احتمال ریاست جمهوری ترامپ نامزد جمهوریخواهان کند.

شبکه خبری فاکس نیوز هفته گذشته از هیلاری کلینتون نامزد پیشرو حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری این کشور دعوت کرد تا در مناظره ای در مقابل رقیب حزبی خود برنی سندرز شرکت کند.

بیل سامون قائم مقام این شبکه خبری نیز در پاسخ به بیانیه کلینتون خودداری وی را با اشاره به این که وی قبلا به شرکت در یک مناظره نهایی با رقیب حزبی خود ابراز تمایل کرده بود، تاسف آور و مایه نومیدی خواند.

برنی سندرز که تلویحا شرکت در این مناظره را پذیرفته بود، شب گذشته این تصمیم کلینتون را نومید کننده و تاسف آور خواند و با بیان این که ایالت کالیفرنیا و ایالات متحده آمریکا با بحران های عظیمی روبه رو است، گفت ، دموکراسی آمریکایی و احترام به رای دهندگان ایالت کالیفرنیا اقتضا می کند که طرفین با شرکت در یک مناظره جدی و قاطع فرصت و امکان تصمیم گیری در مورد نامزد مورد حمایت خود را بدهند.
وی ادعای کلینتون مبنی بر این که او برنده نهایی این رقابت ها است، به باد تمسخر گرفت و این ادعا را ناشی از داوری های شتابزده و خودبینانه او توصیف کرد و گفت که نتایج رای گیری های مقدماتی ایالت های ایندیانا ، ویرجینیای غربی و اورگان خلاف ادعای او را ثابت می کند.

سندرز در سخنرانی های انتخاباتی خود در شهر سانتا مونیکای کالیفرنیا نیز با تکرار انتقادات خود از این تصمیم کلینتون ، امتناع وی از شرکت در مناظره ای را که به گفته او می توانست مواضع حقیقی دو نامزد در برخورد با بحران های این ایالت را روشن کند، اهانت به حقوق اکثریت مردم ایالت کالیفرنیا توصیف کرد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان