arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۰۹ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

پیشروی در عملیات آزادسازی رقه/داعش از ساکنان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یگان‌های مسلح نیروهای دموکرات سوریه در روز اول حمله خود که حومه شمالی رقه را هدف قرار دادند توانستند بر روستاهای استراتژیک الفاطسه و حضریات در حومه شمالی رقه تسلط یابند، این در حالی است که داعش از ساکنان رقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

به گزارش مصری الیوم السابع، یگان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه همچنین در پی درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعش توانستند بر روستای الهیشه روستای قرطاج در جنوب عین عیسی در حومه شمالی رقه تسلط یابند.

در حالی که جنگنده‌های ائتلاف ضد داعش نیز مواضع داعش را شدیدا بمباران کردند.

یک مقام از یگان‌های کرد وابسته به نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده است، افراد مسلح داعش اقدام به آتش‌ کشیدن ساختمان‌های مسکونی در روستای الفاطسه و مزرعه قرطاج در جنوب عین عیسی در حومه شمالی رقه قبل از عقب‌نشینی از آن کردند.

این منبع به خبرگزاری نووستی روسیه گفت:‌ تروریست‌های داعش قبل از عقب‌نشینی اقدام به آتش‌زدن منازل کردند.

عبدالکریم العبید، مسئول این نیروها در شهرک تل ابیض تاکید کرد که نیروهایش اخیرا سری جدید سلاح‌های آمریکایی را دریافت کرده‌اند.

ناصر حج منصور، عضو کمیته دفاع کرد در حسکه نیز اظهار داشت که افراد داعش نتوانستند هیچ یک از مقرهای خود را در جریان درگیری‌ها حفظ کنند.

وی در عین حال اعلام تعداد دقیق نیروهای دموکراتیک سوریه را که در حمله مشارکت دارند، رد کرد، اما گفت:‌ این رقم به ده‌ها هزار تن می‌رسد.

در عین حال منابع مخالفان سوریه اعلام کردند که داعش از ساکنان شهر رقه به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند تا از حملات هوایی در امان باشد و این مساله عملیات نظامی را برای طرد داعش از این شهر سخت‌تر می‌کند.

عبدالعزیز حمزه یکی از موسسان کمپین"رقه در سکوت قربانی می‌شود"‌ گفت:‌ افراد مسلح داعش در ساختمان‌هایی هستند که غیرنظامیان در آنها هستند.

عبدالعزیز اشاره کرد:‌ غیرنظامیان در ساختمان‌ها هستند و نمی‌توانند شهر را ترک کنند.

وی طی سمیناری در اسلو در شرح اوضاع ساکنان رقه گفت:‌ داعش به ساکنان شهر این گونه القا می‌کند که شهرشان بهشت است و همه چیز بر وفق مراد است اما واقعیت چیز دیگری است و ما شاهد صف‌های طولانی هزاران تن برای گرفتن یک وعده غذا از رستورانی هستیم که داعش هیچ حمایتی ازآن نمی‌کند.

این فعال ادامه داد:‌ اثر ساکنان شهر گرسنه‌اند و بخش اعظمی از آنها شب را در خیابان می‌خوابند چون از مناطق دیگر آمده‌اند.

در این راستا استیو وارن، سخنگوی ائتلاف ضد داعش گفت: نیروهای دموکراتیک سوریه عملیات برای آزادسازی مناطق حومه‌ شمالی رقه را آغاز کرده‌اند تا فشارها بر رقه را افزایش دهند.

نظرات بینندگان