arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

رزمایش مشترک دریایی ایران و هند در شرق تنگه هرمز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فرمانده نیروی دریایی ارتش از رزمایش مشترک دریایی ایران و هند در شرق تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش ایلنا، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش امروز در حاشیه ششمین همایش تجلیل از اسطوره‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران ویژه تکاوران نیروی دریایی مدافع خرمشهر در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ناوگروه‌ هندی در بندرعباس اظهار داشت:‌ تا سه روز ناوگروه هندی در آب‌های ایران حضور خواهند داشت.

وی بر همین اساس از رزمایش مشترک دریایی ایران و هند در شرق تنگه هرمز خبر داد و گفت: این تمرین یک روزه و با ناوگروه هندی مستقر در آب‌های ایران خواهد بود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: دو فروند ناوشکن از نیروی دریایی هند به همراه بالگرد با ناوشکن‌های نیروی دریایی ارتش تمرین یک روزه را انجام خواهند داد که نشان‌دهنده جایگاه جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریایی است.

دریادار سیاری درباره رونمایی از دستاوردهای جدید این نیرو در سال جاری گفت:‌ در سال جاری تلاش خواهیم کرد چندین الحاق جدید داشته باشیم؛ به دنبال الحاق ناوشکن سهند، زیردریایی فاتح و ناوشکن موج شماره ۴ که هنوز نامگذاری نشده به نیروی دریایی هستیم؛ علاوه بر این رونمایی‌ها، در سال ۹۵ حضور در دریای آزاد را باید گسترش دهیم و امیدواریم بتوانیم در این سال در اقیانوس اطلس حضور پیدا کنیم.

نظرات بینندگان