arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۲۲ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۵

4 گزینه جدی حضور در هیات رییسه مجلس دهم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حساسیت رقابت برای جایگاه ریاست مجلس دهم، گمانه زنی ها در مورد سایر جایگاه های هیات رییسه پارلمان را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، هیات رییسه مجلس 12 عضو دارد که به جز رییس و دو نایبش، 6 دبیر و 3 ناظر نیز در آن عضویت دارند. انتخابات مربوط به این جایگاه ها در یک روز انجام می شود و هیات رییسه منتخب یک سال در این جایگاه باقی می ماند.

در روزهایی که نگاه محافل سیاسی کشور متوجه انتخاب رییس مجلس دهم است، گمانه زنی ها در مورد سایر جایگاه های هیات رییسه پارلمان نیز ادامه دارد.

بر اساس آخرین گمانه زنی ها انتخاب چند نماینده برای پست های هیات رییسه محتمل تر به نظر می رسد. به جز عارف و لاریجانی برای پست ریاست، احتمال معرفی مسعود پزشکیان برای پست نایب رییسی بالاست. پزشکیان از فعال ترین اصلاح طلبان مجلس نهم بود که با توجه به سابقه وزارت، و نیز کم تجربه بودن بسیاری از اصلاح طلبان منتخب مجلس دهم، شانس بالایی برای این پست دارد.

به جز او، علی مطهر نیز از نمایندگان محتمل برای حضور در هیات رییسه محسوب می شود. این نماینده معتدل سابقه حضور در مجلس نهم را دارد و در پارلمانی که اکثریت مطلق آن با اصولگرایان بود، بارها در بسیاری از تصمیمات مجلس تاثیرگذاری خود را نشان داد.

در میان اصولگرایان نیز نام عبدالرضا مصری به عنوان یکی از گزینه های عضویت در هیات رییسه به گوش می رسد. او که سابقه وزارت دولت سابق را نیز دارد، اکنون از مطرح ترین گزینه های اصولگرایان برای حضور در هیات رییسه است.

به جز مصری، نام فرهاد تجری هم به عنوان یکی از گزینه های حضور در هیات رییسه مجلس شنیده می شود. تجری از نمایندگان مستقل و متمایل به اصولگرایان می باشد که ممکن است برای حضور در هیات رییسه به عنوان "دبیر" نامزد شود. البته نام او در میان گزینه های اصولگرایان برای ریاست کمیسیون قضایی نیز چند باری مطرح شده است.

نظرات بینندگان