arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۲۷۷
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۰ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

نیروهای دموکراتیک سوریه 16 روستا را در حومه شمالی رقه آزاد کردند

نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت هوایی و زمینی ائتلاف ضد داعش موفق شدند در دومین روز عملیات آزادسازی حومه شمالی رقه پایتخت خودخوانده داعش دستاوردهای میدانی جدیدی را رقم بزنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت هوایی و زمینی ائتلاف ضد داعش موفق شدند در دومین روز عملیات آزادسازی حومه شمالی رقه پایتخت خودخوانده داعش دستاوردهای میدانی جدیدی را رقم بزنند.

به گزارش انتخاب به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، یگان‌های نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت نیروهای زمینی و هوایی ائتلاف ضد داعش توانستند 16 روستا را دست‌کم به اضافه ده‌ها مزرعه آزاد کنند.

از بین مناطق آزاد شده جنوب شهرک عین عیسی، روستاهای الفاطسه، الهیشه، الواسطه، المتشرجه، نمروده، قرطاجه، حضریه خلیل و به اضافه مزارع اطراف است.

نیروهای بیش از چهار کیلومتری پیشروی داشته‌اند در حالی که نیروهای داعش از حومه شمالی رقه عقب‌نشینی کرده‌اند.

خبرنگار روسیا الیوم گزارش داد که بسیاری از روستاهای آزاد شده در نتیجه فشار تروریست‌های داعش خالی از غیرنظامیان است.

این در حالی است که نیروهای دموکراتیک سوریه مانع حمله تروریست‌های داعش با سه خودروی بمب‌گذاری شده، شدند و این خودروها‌ را قبل از رسیدن به مناطق استقرار نیروهای مردمی منفجر کردند.

فعالان نیز از کوچ گسترده غیرنظامیان به اطراف رقه به منظور گریختن از مناطق درگیری خبر دادند.

نیروهای دموکراتیک سوریه 24 ماه مه جاری عملیات بازپس‌گیری حومه شمالی رقه را از چنگال داعش آغاز کردند.

در شهرک عین عیسی در شمال رقه نیروهای دموکراتیک سوریه با کمک نیروهای آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی، کانادایی در چارچوب ائتلاف ضد داعش در حال انجام عمیات هستند.

به گزارش خبرنگار روسیا الیوم، تعداد زیادی از عشایر عربی محلی و نیز یگان‌های مدافع خلق و گردان‌های مسیحی و ارتش آزاد سوریه به این نیروهای دموکراتیک سوریه پیوسته‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان