arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۵ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۵

تشییع پیکر همسر شهید بابایی در قزوین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
با حضور مسؤولان و مردم شهیدپرور قزوین پیکر همسر شهید بابایی تشییع و به خاک سپرده شد.

به گزارش انتخاب، پیکر صدیقه حکمت همسر شهید خلبان سرلشکر عباس بابایی روی دستان مسؤولان و مردم شهیدپرور قزوین و بازماندگان آن مرحومه صبح امروز از مقابل امامزاده اسماعیل(ع) به سمت گلزار شهدای قزوین تشییع و به خاک سپرده ‌شد.
 
صدیقه حکمت که روزهای گذشته در بیمارستان نمازی شیراز تحت عمل جراحی پیوند کبد قرار گرفته بود، دارفانی را وداع گفت و به همسر شهیدش پیوست.
 
پیکر این بانوی بزرگوار بعد از تشییع در شیراز و تهران به قزوین انتقال داده ‌شد که امروز بعد از تشییع باشکوه در قطعه‌ مزار والدین شهدای قزوین همجوار گلزار شهدا به خاک سپرده شد.
 
مراسم درگذشت صدیقه حکمت نیز ساعت 19 تا 20 و 30 دقیقه روز پنجشنبه و صباح مزار این مرحومه صبح جمعه هفتم خرداد‌ از ساعت 8 تا 9 و 30 در مسجد محمد رسول‌الله(ص) شهر قزوین برگزار می‌شود.
 
گفتنی است، همسر سرلشکر شهید بابایی پس از تحمل ماه‌ها درد ناشی از بیماری کبدی عمل پیوند کبد در بیمارستان نمازی شیراز انجام داد که بعد از عمل پیوند کبد، سوم خرداد به همسر شهیدش پیوست.
 
مرحومه صدیقه حکمت همسر خلبان شهید عباس بابایی در 28 سالگی همسرش به شهادت رسید و بعد از آن با یاد و نام شهید بابایی زندگی خود را با سه فرزندش ادامه داد.
 
 شهید عباس بابایی سرلشکر خلبان و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از 60 مأموریت جنگی موفق در 15 مرداد سال 66 بعد از انجام عملیات شناسایی یکی از مناطق جنگی به فیض شهادت نائل آمد.
 
شهید بابایی در 14 مرداد 1329 در قزوین متولد شد و هنگام شهادت 37 سال داشت.
 
یادآور می‌شود، در ابتدای این مراسم زیارت عاشورا در بیت شهید سرلشکر عباس بابایی قرائت شد.
منبع: فارس
نظرات بینندگان