arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵
اطلس خبر گزارش می دهد؛

تعداد تراكنش‌هاي مالي به 10 ميليارد رسيد

زمان زيادي از مجازي شدن خريد و فروش‌ها نمي‌گذرد اما آمارها نشان مي‌دهد به خوبي جاي خود را باز كرده است. تعداد تراكنش‌هايي كه رقم آن به 10 ميليارد رسيده به خوبي مويد اين واقعيت است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

زمان زيادي از مجازي شدن خريد و فروش‌ها نمي‌گذرد اما آمارها نشان مي‌دهد به خوبي جاي خود را باز كرده است. تعداد تراكنش‌هايي كه رقم آن به 10 ميليارد رسيده به خوبي مويد اين واقعيت است.

به گزارش خبرنگار انتخاب اقتصادی، كم كم اسكناس رنگ مي‌بازد. اتفاقي كه در بسياري از كشورها افتاده و جشن بدون اسكناس را برپا كرده‌اند در ايران هم رويداد آن دور از ذهن نيست. رسيدن به عدد 10 ميليارد تراكنش در سال 94، مسئولان را به فكر انداخته تا به تدريج اسكناس را به صورت آزمايشي از برخي از شهرها جمع كنند. موضوعي كه در مورد كيش حرف و حديث‌هايي داشت كه البته هنوز به مرحله اجرا نزديك نشده است.

با اين حال سرعت استفاده از سيستم پرداخت الكترونيك در حال افزايش است و اين را آمار شاپرك تاييد مي‌كند. از مجموع 9 ميليارد و 980 ميليون تراكنش انجام شده؛ چهار ميليارد و 175 ميليون تراكنش مربوط به تهران و 5 ميليارد و 805 ميليون تراكنش مربوط با ساير استان‌هاست. يعني پايتخت به تنهايي با كل استان‌ها در آمار شبكه پرداخت الكترونيك برابري مي كند.

ركورددار تراكنش‌ها، خريدهايي است كه از طريق پايانه‌هاي فروش انجام شده است. در واقع بيشترين بار پرداخت الكترونيكي هم بر عهده دستگاه‌هاي فروش بوده است به طوري‌كه شش ميليارد و 102 ميليون تراكنش تنها از طريق خريد از پايانه فروش ثبت شده است. پس از آن پرداخت قبض و خريد شارژ با يك ميليارد و 354 ميليون تراكنش دومين رقم ثبت شده در پرداخت‌هاي الكترونيكي است.

آمارها نشان مي‌دهد مانده‌گيري از طريق اينترنت كمتر جاذبه براي مخاطبان داشته و به همين دليل صفر تراكنش به نام اين بخش به ثبت رسيده است. خريد موبايلي و مانده‌گيري موبايلي هم سهم اندكي در كل تراكنش‌ها داشته است. اگرچه ارقامي براي آن منظور شده ولي در شش ماهه دوم سال تقريبا تراكنش انجام شده در اين دو بخش صفر بوده است.

نظرات بینندگان