arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۵۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۶ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵

رشد 400 درصدی ارائه تسهیلات در صندوق توسعه دریایی

مقایسه عملکرد سال 93 و 94 صندوق توسعه دریایی از رشد 400 درصدی تسهیلات تایید شده حکایت دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سال گذشته ، 59 درخواست تسهیلات به صندوق صنایع دریایی ارائه شده که این تعداد در سال 1393 ، 30 مورد بوده است که حاکی از رشد 100 درصدی درخواست ها است.

به گزارش انتخاب، براساس گزارش روابط عمومی صندوق توسعه صنایع دریایی این درخواست ها به تفکیک 34 مورد تعمیرات شناور ، 10 مورد ساخت شناور ،9 مورد تجهیزات و زیر ساخت و 6 مورد مشاور ساخت بوده است.

از این تعداد تسهیلات بررسی شده درسال94 ، 28 فقره تسهیلات تایید شد که 20 مورد آن در خصوص تعمیرات شناور ، 4 مورد ساخت شناور و 4 مورد تجهیزات و زیر ساخت بود.

میزان تسهیلات تایید شده در سال گذشته بیش از 309 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با 74 میلیارد ریال تسهیلات مشابه در سال 93 ، چهارصد درصد افزایش نشان می دهد.

سال گذشته 169 میلیارد ریال تسهیلات ساخت مصوب شد که در مقایسه با سال93 از رشد 144 میلیارد ریالی برخوردار بوده است.

افزایش سرمایه و رشد پرونده تسهیلات ساخت ، ارائه تسهیلات در حوزه تجهیزات و زیر ساخت ، شروع طرح ساماندهی سازندگان تجهیزات دریایی و تکمیل زنجیره تامین ، تصویب اعطای تسهیلات کم بهره به شرکت های دانش بنیان و حمایت از نوآوری در صنایع دریایی ، تصویب تاسیس صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی و چاپ جلد دوم وسوم طرح مطالعاتی توسعه صنعت کشتی سازی در9 کشور منتخب از دیگر فعالیت های صندوق توسعه دریایی در سال گذشته بود.
نظرات بینندگان