arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۵۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۳ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۵

تاکید مسکو و آتن برگسترش روابط

رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر یونان با بیان این که به رغم مشکلات موجود می توانیم روابط خود را توسعه دهیم؛ گفت که دو کشور می توانند در زمینه انرژی ، تکنولوژی پیشرفته، صنعت گردشگری و سرمایه گذاری مشترک همکاری داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور روسیه در دیدار با نخست وزیر یونان با بیان این که به رغم مشکلات موجود می توانیم روابط خود را توسعه دهیم؛ گفت که دو کشور می توانند در زمینه انرژی ، تکنولوژی پیشرفته، صنعت گردشگری و سرمایه گذاری مشترک همکاری داشته باشند.

به گزارش انتخاب، ' ولادیمیر پوتین ' که برای یک دیدار رسمی دو روزه از یونان امروز وارد آتن شده است ، در دیدار با ' الکسیس چیپراس' نخست وزیر یونان ، گفت: به رغم مشکلات موجود می توانیم روابط خود را در تمام زمینه توسعه دهیم .

رئیس جمهور روسیه اشاره ای به نوع مشکلات موجود نکرده است، اما تحلیلگران مسائل سیاسی براین باور هستند که منظور رئیس جمهوری روسیه ، مخالفت های غرب و بخصوص آمریکا با توسعه و همکاری های تجاری دو کشور یونان و روسیه است.

نخست وزیر یونان در این دیدار نیز با اشاره به مشکلات و بحران مالی یونان نیز گفت:سفر رئیس جمهوری روسیه به یونان زمانی صورت می گیرد که آتن از بی ثباتی اقتصادی خارج شده و زمینه برای توسعه همکاری های دو کشور بیش از هر زمانی فراهم است.

نخست وزیر یونان با اشاره به روابط دیرینه و دوستانه دو کشور گفته است: یونان خواستار حضور سرمایه گذاران روسی در یونان و همچنان توسعه روابط همه جانبه و بخصوص در زمینه انرژی ، صنعت گردشگی، حمل و نقل دریایی و هوایی است.

همچنین رئیس جمهوری روسیه بعد ظهر روز پنجشنبه با ' پروکوپیس پولوپلس' رئیس جمهور یونان دیدار و گفت و گو کرد.
رئیس جمهور یونان روابط دو کشور یونان و روسیه را بسیار عمیق و تاریخی قلمداد کرد که دارای مشترکات فراوانی هستند و به همین دلیل می توانند روابط خود را در خور روابط دوستانه و دیرینه خود توسعه دهند.
رئیس جمهوری روسیه نیز روابط روسیه و یونان را تاریخی ، دیرینه با مشترکات فراوان توصیف کرد و گفت: بایستی سطح روابط براساس شان روابط دیرینه، دوستانه و تاریخی دو ملت توسعه یابد و مسکو خواستار توسعه روابط همه جانبه خود با یونان است.
رسانه های خبری یونان نیز گزارش دادند: دولت یونان حدود 2 هزار پلیس و نیروی امنیتی برای تامین امنیت پوتین و هیات همراه بکار گرفته است و رئیس جمهوری روسیه نیز حدود 270 نیروی امنیتی ویژه را به یونان آورده است.

براساس این گزارش ، 10 وزیر و رئیس شرکت روسی' گاز پروم' در این سفر پوتین راه همراهی می کنند.

رئیس جمهوری روسیه قرار است فردا ( شنبه ) به معبد مقدس' اتوس' واقع در شمال یونان سفر کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان