arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۰۸ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

ترامپ پیشنهاد مناظره با سندرز را رد کرد

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه پیشنهاد مناظره با برنی ساندرز نامزد دوم دمکراتها را مردود دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری روز پنجشنبه پیشنهاد مناظره با برنی ساندرز نامزد دوم دمکراتها را مردود دانست.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز از شهر فرسنو در ایالت کالیفرنیا ، مناظره پیشنهادی هرچند هیلاری کلینتون نامزد احتمالی دمکراتها را در حاشیه قرار می داد ولی ساندرز می توانست از آن به عنوان یک تریبون بزرگ پیش از انتخابات درون حزبی هفتم ژوئن در کالیفرنیا استفاده کند.

ترامپ یک روز پس از استقبال از مناظره با ساندرز این مناظره را ' نامناسب ' دانست چرا که وی به عنوان نامزد مورد تصور جمهوریخواهان باید تنها با گزینه نهایی دمکراتها روبه رو شود.

ترامپ در بیانیه ای گفت :' من منتظر خواهم ماند تا با برنده اول حزب دمکرات که احتمالا هیلاری کلینتون خمیده خواهد بود مناظره کنم .
'
ستاد انتخاباتی ساندرز پس از آن که پیشنهاد این مناظره برای نخستین بار در یک برنامه گپ و گفت تلویزیونی با حضور میلیارد نیویورک مطرح شد حمایت جانانه ای از این پیشنهاد کرد.

ترامپ اظهار کرد که شبکه های پخش مایل نبودند درخواست وی را مبنی بر اختصاص دست کم ده میلیون دلار از پول این مناظره به خیریه بپذیرند.

وی در یک گردهمایی در فرسنو گفت :' من دوست دارم با برنی مناظره کنم . ولی این شبکه ها می خواهند پول را به جیب خود بریزند.

ساندرز در رقابت برای تضمین نامزدی حزبش پشت سر کلینتون قرار دارد. نظر سنجی ها نشان می دهد که وی در حال کمتر کردن فاصله پیشتازی کلینتون در کالیفرنیا است .
کلینتون در اکثر نظر سنجی ها اخیر که به طور مشترک توسط رویترز و موسسه ایپسوس پل انجام شده تنها چهار درصد از ترامپ پیش است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان