arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

پیش بینی کامرون درباره نخست‌وزیر بعدی انگلیس

دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس سال گذشته گفته بود که در سال 2020 برای بار سوم این سمت را در دست نخواهد گرفت و به بوریس جانسون، شهردار وقت لندن و ترزا می، وزیر کشور و جورج آزبورن، وزیر خزانه‌داری به عنوان گزینه‌های محتمل اشاره کرده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهردار سابق لندن که حامی سرسخت خروج کشورش از اتحادیه اروپاست، به گفته دیوید کامرون می‌تواند نخست‌وزیر آتی انگلیس باشد.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز، دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس سال گذشته گفته بود که در سال 2020 برای بار سوم این سمت را در دست نخواهد گرفت و به بوریس جانسون، شهردار وقت لندن و ترزا می، وزیر کشور و جورج آزبورن، وزیر خزانه‌داری به عنوان گزینه‌های محتمل اشاره کرده بود.

کامرون و جانسون اکنون یکدیگر را رقبایی در دو طرف مخالف می‌بینند و در آستانه همه‌پرسی 23 ژوئن (سوم تیر) برای تعیین ماندن یا خروج از اتحادیه اروپا، بحث‌های داغی میان آنها صورت می‌گیرد.

بسیاری معتقدند که جانسون با ریسک کردن بر روی خروج از اتحادیه اروپا شانس خود را برای رهبری حزب محافظه‌کار افزایس می‌دهد. کامرون در جریان سفر به ژاپن برای شرکت در نشست جی هفت در پاسخ به این سوال که آیا جانسون می‌تواند نخست‌وزیر شود، گفت که نظرش را تغییر نداده است.

وی به خبرنگاران گفت: به نظر من انگلیس در اتحادیه اروپا از موقعیت بهتری برخوردار می‌شود اما به اعتقاد من جانسون در این رابطه اشتباه می‌کند. با این حال من درباره حرف‌هایی که در گذشته زده‌ام، تغییر عقیده نداده‌ام.

تازه‌ترین نظرسنجی نشان می‌دهد که عملکرد جانسون در متقاعد کردن رای‌دهندگان بسیار بهتر از کامرون است. تنها 21 درصد از شرکت‌کنندگان گفته بودند که نخست‌وزیر انگلیس احتمالا حقایق را درباره اتحادیه اروپا می‌گوید. در مقابل 45 درصد هم معتقد بودند که جانسون در مقایسه با کامرون، قابل اعتمادتر است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان