arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۱ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

آغاز سفر دوره‌ای ظریف به اروپا از فردا

سفر دوره‌ای وزیر خارجه کشورمان به تعدادی از کشورهای اروپایی از فردا(یک‌شنبه) آغاز می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفر دوره‌ای وزیر خارجه کشورمان به تعدادی از کشورهای اروپایی از فردا(یک‌شنبه) آغاز می‌شود.

به گزارش انتخاب، سفر دوره ای وزیر خارجه کشورمان به کشورهای لهستان، فنلاند، سوئد و لتونی از نهم خرداد آغاز و تا پانزدهم خرداد به طول خواهد انجامید.

ظریف در ابتدای این سفر شش روزه ابتدا به لهستان خواهد رفت و پس از دیدار و گفت‌وگو با مقامات این کشور عازم فنلاند و در ادامه عازم سوئد و لتونی خواهد شد.

بعد از توافق برجام، وزیر خارجه کشورمان در راستای گسترش روابط دوجانبه ایران با کشورهای مختلف سفرهای دوره ای را به قاره های مختلف انجام داد که آخرین سفر دوره ای وی مربوط به سفربه آسیای جنوب شرقی و همچنین نیوزیلند و استرالیا بود.

همچنین بر اساس آنچه که پیش از این سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرده در آینده نزدیک و بعد از پایان این سفر دوره ای محمدجواد ظریف سفر دوره ای دیگر نیز به تعدادی از کشورهای اروپایی خواهد داشت.

در جریان سه سالی که از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید می گذرد به خصوص بعد از توافق هسته ای، تمایل کشورهای مختلف جهت گسترش تعامل و همکاری های سیاسی و اقتصادی با ایران افزایش پیدا کرده چنانکه در طی ماه های گذشته تهران شاهد رفت و آمد قطار دیپلماتیک کشورهای مختلف بوده است.

وزیر خارجه کشورمان در جریان سفر دوره ای به کشورهای مورد اشاره علاوه بر دیدار با همتایان خود با تعدادی از مقامات برجسته این کشورها دیدار می‌کند و چندین سخنرانی نیز خواهد داشت.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان