arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۵

نگرانی آمریکا از حملات فضایی مسکو

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آزمایش یک موشک جدید روسی باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده است.
 
به گزارش انتخاب، روسیه یک موشک جدید ضدماهواره را با موفقیت آزمایش کرده است که می‌تواند تجهیزات ارتباطی، ناوبری و اطلاعاتی آمریکا را در فضا نابود کند. این موشک عمودپرواز، «نودول» نام دارد و از پایگاهی در فاصله 500 مایلی شمال مسکو به فضا پرتاب شده است.
 
 
در حال حاضر مشخص نیست که آیا این موشک دوربرد به سمت یک هدف فرضی شلیک شده یا صرفا برای اطمینان از حرکت آن در یک مسیر مداری معین مورد آزمایش قرار گرفته است؛ اما در هر صورت، پرتاب موفقیت‌آمیز این موشک نقطه عطفی در روند نوسازی سامانه تسلیحاتی روسیه تحت رهبری ولادیمیر پوتین به شمار می‌رود.
 
 
درحالیکه روسیه از موشک نودول با عنوان یک "موشک دوربرد دفاعی" نام برده است، «مارک اشنایدر» از مقامات سابق پنتاگون هشدار داد هدف قرار گرفتن ماهواره‌های آمریکا از سوی این موشک می‌تواند پیامدهای ناگواری برای واشینگتن به همراه داشته باشد.
 
 
وی معتقد است در حال حاضر، تنها برتری نظامی محسوس آمریکا نسبت به رقبای خود، بهره‌مندی از ماهواره‌های اطلاعاتی و ناوبری متعددی است که در مدار زمین در حال گردش هستند و موشک‌های آمریکا بدون اطلاعات ناوبری ماهواره‌های GPS بخش قابل توجهی از توان خود برای هدف‌گیری دقیق را از دست خواهند داد.  
 
 
ژنرال «دیوید باک» از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا نیز معتقد است که روسیه وابستگی آمریکا به فضا را به خوبی به عنوان یک "نقطه آسیب‌پذیر" تشخیص داده است و به همین دلیل، در حال تقویت توانمندی‌های خود برای مقابله با ماهواره‌های فضایی آمریکا است.

نظرات بینندگان