arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۷ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

یارانه بیمه رسانه هایی که خبرنگارانشان را بیمه کنند، دوبرابر است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد گفت: یارانه بیمه رسانه‌هایی که خبرنگاران خود را با عناوین مرتبط با روزنامه‌نگاری، بیمه کنند، به صورت دو برابر و باقی به صورت نیم بهاء محاسبه و پرداخت می‌شود.
 
به گزارش انتخاب، حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز یکشنبه ۹ خرداد در ادامه سلسله نشست‌های هم‌اندیشی با خبرنگاران که در محل این معاونت برگزار شد، با بیان اینکه دولت از ایجاد و توسعه انجمن‌های تخصصی روزنامه نگاری استقبال می‌کند، شکل‌گیری این انجمن‌ها را عامل تقویت فضای حرفه ای مطبوعات و رسانه‌ها دانست.
 
نماینده مدیران مسئول نشریات در هیئت نظارت بر مطبوعات افزود:  هرچه این انجمن‌ها تخصصی‌تر شکل بگیرند، خبرنگاران در حوزه‌های مختلف، کارآمدتر و رسانه‌ها در فعالیت حرفه‌ای خود، موفق‌تر خواهند بود. برخی از مشکلات صنفی از جمله بیمه، بازنشستگی و یا در حوزه مباحث حرفه‌ای از جمله صدور مجوزهای مطبوعاتی، برگزاری جشنواره‌های مختلف و ... با حضور تشکل‌های فراگیر، به راحتی قابل پیگیری و برطرف شدن است.
 
انتظامی درباره سامانه جامع رسانه‌های کشور که جایگزین «سمان» شده نیز به مواردی همچون «سهل بودن روند ثبت نام در سامانه جامع نسبت به سمان، حذف برخی مراحل غیر ضروری، امکان ثبت نام برای خبرنگاران حوزه چند رسانه‌ای (صوت و تصویر)، تشکیل بانک اطلاعاتی از خبرنگاران فعال در کشور، استفاده از اطلاعات ثبت شده برای درخواست‌های بعدی خبرنگاران از جمله مجوز رسانه و یا کارت بین‌المللی و...» اشاره کرد.
 
معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به طرح رتبه‌بندی روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری اشاره کرد و این طرح را مبنای اجرایی بسته‌های حمایتی و طرح‌های معاونت مطبوعاتی عنوان کرد و گفت: این طرح با همت مدیران رسانه‌ها و خود صنف، انجام شده و مورد اقبال خود رسانه‌ها نیز قرار گرفته است. کمترین منفعت رتبه‌بندی، رعایت عدالت واقعی در حمایت‌های مادی و غیرمادی است تا همه رسانه‌ها به یک شکل و در یک سطح دیده نشوند و ذینفعان مشترک از جمله مخاطب، آگهی دهنده، دستگاه‌ها و روزنامه‌نگاران بتوانند ارزیابی دقیق و یکسان حرفه ای از وزن هر رسانه داشته باشند.
 
وی همچنین به بحث بیمه خبرنگاران اشاره و تصریح کرد: همچنانی که قبلاً اعلام شده، یارانه بیمه رسانه‌هایی که خبرنگاران خود را با عناوین مرتبط با روزنامه‌نگاری، بیمه کنند به صورت دو برابر و باقی به صورت نیم بهاء محاسبه و پرداخت می‌شود.
 
انتظامی در همین زمینه به طرح حمایت از کارویژه‌های خبرنگاران نیز اشاره‌ای داشت و گفت: با درک مشکلات اقتصادی رسانه‌ها که خیلی نمی‌توانند برای تهیه گزارش‌های تحقیقی میدانی و گرفتن مصاحبه حضوری با شخصیت‌های ساکن در محلی دور، هزینه کنند و در جهت حمایت از روزنامه‌نگاری تخصصی و تحقیقی، از سال گذشته اعلام شد هر خبرنگاری که برای یک گزارش یا گفتگوی خاص در داخل و یا خارج از کشور، نیازمند حمایت مالی باشد، بعد از ارائه طرح خود به اداره خبرنگاران و مطرح شدن در کمیسیون صدور کارت حرفه‌ای، تمام و یا بخشی از هزینه‌های طرح ارائه شده را دریافت می‌کند.
 
بازنشستگی خبرنگاران، جشنواره و نمایشگاه مطبوعات، رتبه بندی پایگاه‌های خبری، یارانه مطبوعات و ضریب کیفی نشریات از جمله موارد دیگری بود که توسط خبرنگاران در این جلسه مطرح شد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان