arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۲۱ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۵

حشمتیان: 70 نفر بنا به مصلحت به لاریجانی رأی دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان گفت: در انتخابات امروز هیات رئیسه دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ، 70 نفر از منتخبان منتسب به لیست جبهه مستقلین و اعتدالگرایان بنا به مصلحت برای سال اول به لاریجانی رأی دادند.

به گزارش انتخاب، قدرتعلی حشمتیان افزود: اصلاح طلبان و اصولگرایان مجلس، فراکسیون مستقلین را نادیده نگیرد؛ چرا که سرنوشت ساز هستند و دولت و مجلس محترم بدانند که 86 منتخب با حمایت جبهه مستقلین و اعتدال گرایان به مجلس دهم راه یافته اند و در تمام رای گیری های مجلس موثر بوده و خواهند بود.

وی در ادامه گفت: از حدود یک سال پیش که جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با حضور جمعی از نمایندگان ادوار مجلس و گروهی از اعضا و تشکل های همسو و جمعی از نخبگان و چهره های سیاسی شاخص اعلام موجودیت کرد، جلسات مکرری با علی مطهری رئیس صدای ملت داشتیم و در نتیجه تصمیم گرفتیم که وی به عنوان سرلیست ما در انتخابات دوره دهم مجلس باشد و با تشکیل مجلس، پرچم مستقلین و اعتدالگرایان را در دست بگیرد که این کار انجام شد.

رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان اضافه کرد: علیرغم رد صلاحیت جمعی از چهره های شاخص جریان ما، از مطهری و جمعی دیگر حمایت کردیم و در نهایت 86 منتخب با حمایت این جبهه به مجلس راه پیدا کردند، که بنا به مصالحی اعلام موجودیت فراکسیون مستقلین و اعتدالگرایان به بعد از انتخابات هیات رییسه موکول شد و طی دو ماه گذشته جلسات مکرری با آقایان عارف و لاریجانی داشتیم که گروهی معتقد به حمایت از عارف و گروهی معتقد به حمایت از لاریجانی بودند.

وی افزود: در نهایت، بنا به درخواست جمعی از منتخبین کرد و آذری زبان، پس از بحث و تبادل نظر در شورای عالی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان ایران، مقرر شد که بنا به مصالحی برای سال اول به علی لاریجانی به لحاظ سابقه مدیریتی در مجلس رأی دهند و مشروط بر اینکه چند نفر از کردها و آذری زبان ها در هیات رئیسه باشند.

وی گفت: امروز این اتفاق افتاد و 173 نفر به آقای لاریجانی و 103 نفر به آقای عارف رأی دادند که مابین این آراء که 70 نفر است، کف رأی جبهه مستقلین و اعتدالگرایان می باشد که قبلا اعلام کرده بودیم 86 نفر با حمایت این جبهه در سطح کشور به مجلس راه پیدا کرده اند.

حشمتیان ادامه داد: از طرفی سقف رأی مستقلین و اعتدالگرایان 132 است که آرای علی مطهری در انتخاب هیات رئیسه می باشد که قرار است به عنوان رئیس فراکسیون جبهه مستقلین و اعتدالگرایان پرچمدار ما باشد. 

رییس جبهه مسقلین و اعتدالگرایان یادآور شد: از طرف دیگر، اصولگرایان نیز نمی توانند 173 رأی را از آن خود بدانند، زیرا سقف رأی آنها رأی حاج بابایی وزیر دولت دهم است که 122 رأی می باشد؛ بنابراین، ما معتقدیم با توجه به تماس های مکرر امروز منتخبین محترم، برای انتخابات هیات رئیسه دائم، علی مطهری انتخاب خواهد شد.

وی گفت: اعلام می کنیم مجلس دهم با هدایت و حمایت هر سه جریان، فراکسیون اصولگرایان با نام ولایت، اصلاح طلبان با نام امید و مستقلین و اعتدالگرایان با نام مستقلین، برای رفع مشکلات مردم فعال خواهند بود و قطعاً در انتخابات هیات رئیسه و روسای فراکسیون ها و تصویب طرح ها و لوایح نقش بسزایی خواهند داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان