arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۰۷۹
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۰۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

افزایش تحرکات در بازار مسکن

پس از یک دوره ۴ ساله رکود، بازار مسکن با تحرکاتی در بخش تقاضا مواجه شده و مراجعه به بنگاه‌های املاک افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : پس از یک دوره ۴ ساله رکود، بازار مسکن با تحرکاتی در بخش تقاضا مواجه شده و مراجعه به بنگاه‌های املاک افزایش یافته است.

به گزارش مهر، پس از مدت‌ها رکود در بازار مسکن و افت شدید معاملات، وضعیت کنونی نشانگر تحرکاتی هرچند اندک در بازار مسکن است به طوری که تعداد مراجعه به بنگاه‌های املاک افزایش پیدا کرده و بنگاه‌ها شلوغ تر از سال گذشته شده است.

براین اساس، افزایش قیمت مسکن درسال‌های گذشته رکود عمیقی را در بخش مسکن به وجود آورده بود که در نهایت منجر به کاهش قیمت‌ها شد. هرچند که مدت زیادی متقاضیان مسکن از این بازار دوری کرده بودند و در انتظار کاهش قیمت بیشتری بودند اما به نظر می‌رسد که ادامه ثبات قیمت‌ها آنها را به سمت این بازار کشانده است.

البته این افزایش تحرکات در بخش مسکن، همراه با افزایش قیمت‌ها نبوده و همچنان با نرخ‌های گذشته، معاملات در بازار مسکن انجام گیرد، چرا که مراجعه کنندگان کنونی بازار مسکن، متقاضیان واقعی این بازار هستند که پول کافی برای پرداخت رقم‌های بالا ندارند.

این در حالی است هنوز برخی مالکان حاضر به شکستن قیمت‌ها نیستند و ترجیح می دهند که واحد آنها خالی بماند اما با قیمت کنونی به فروش نرسد. در واقع هنوز امیدوار به افزایش قیمت‌ها و رسیدن به وضعیت سال ۹۱ دارند.

آمارها حاکی از آن است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ به ۱۵ هزار و ۴۳۲ واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۲ درصد افزایش نشان ‌می‌دهد، همچنین در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران ۴۰.۱ میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب به میزان ۱.۷ و ۲.۸ درصد افزایش داشته است.

نرخ آپارتمان در برخی محله‌های تهران

براساس گزارش میدانی خبرنگار مهر، در میدان فردوسی، کوچه تمدن واحدی ۶۶ متری و دوخوابه با پارکینگ ۲۴۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد و در قیطریه - کیکاووس واحدی ۶۹ متری یکخوابه، بازسازی یشده با امکانات ۴۶۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

واحدی ۷۰ متری در فردوس غرب دوخوابه با بازسازی کامل، پارکینگ انباری با قیمت ۲۴۰ میلیون تومان به فروش می رسد، همچنین در لویزان واحدی ۶۰ متری و نوساز متری ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در زعفرانیه - آصف هم واحدی ۷۰ متری یکخوابه و نوساز، طبقه چهارم ۷۳۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در پونک - همیلا آپارتمانی ۶۸ متری و دوخوابه با پارکینگ و انباری و عمر ۸ ساله ۳۴۹ میلیون تومان فروخته می‌شود.

در ساقدوش واحدی ۶۸ متری دوخوابه و نوساز ۵۰۵ میلیون تومان به فروش می رسد و در شاهین شمالی واحدی ۶۸ متری و یکخوابه طبقه پنجم ۴ ساله فول امکانات، متری ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

واحد ۶۷ متری در نبردشمالی، میدان اول نبی اکرم دوخوابه، تکواحد با عمر ۶ ساله، با پارکینگ و انباری متری ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

در مجیدیه شمالی واحدی ۶۸ متری دوخوابه با انباری، بی پارکینگ و با عمر ۱۲ ساله متری ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است، همچنین در پونک - بلوار عدل آپارتمان ۶۸ متری و دوخوابه ۳۳۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

نظرات بینندگان