arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۱۷۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۲ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

بازار خرید و فروش زنان هندی در بحرین و عربستان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یک روزنامه انگلیسی از خرید و فروش زنان کارگر هندی در کشورهای حاشیه خلیج فارس در ازای قیمت ناچیز خبر داد.

به گزارش انتخاب به نقل از روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن، فاش کرد که زنان کارگر هندی، در بحرین و عربستان در ازای مبالغ بسیار ناچیزی مثل یک کالا خرید و فروش می‌شوند.
 
این روزنامه انگلیسی به نقل از وزیر امور اجتماعی هند گفت هر زن کارگر هندی در عربستان به قیمت 4000 پوند، (برابر با 2200 دینار بحرین) و در بحرین به قیمت 2000 پوند (برابر با 1100 دینار بحرینی) فروخته می‌شوند.
 
یکی از نمایندگان پارلمان هند به نام بالی راگونات، گفت زنانی از ایالت آندرا پرادش، واقع در جنوب هند در کشورهای حاشیه خلیج فارس در شرایط بسیار وخیمی، زندانی هستند. این نماینده هندی گفت: «این زنان که از همسران یا اربابان خود فرار کرده‌اند، در زندان، شرایط بسیار وحشتناکی را تحمل می‌کنند.»
 
بالی راگونات، با ارسال نامه‌ای به وزیر امور خارجه هند، از دولت این کشور خواست از زنان تبعه هند در مقابل سوء استفاده شرکت‌های کاریابی که آنها را مثل یک کالا می فروشند، حمایت کند.
وی در این نامه گفت این شرکت‌ها، زنان هندی را با وعده دستمزدهای عالی، سه برابر دستمزدی که در هند می‌گیرند، اغفال می‌کنند.
 
روزنامه ایندیپندنت می‌نویسد بیش از بیست هزار زن هندی که از ایالت‌های آندرا و تلانگانا به کشورهای حاشیه خلیج فارس سفر کرده‌اند وضع بسیار وخیمی دارند. کما اینکه شکایت‌هایی با موضوع بدرفتاری فیزیکی و عدم پرداخت دستمزد و محرومیت از حقوق اساسی انسانی از جانب آنها مطرح شده است.

منبع: روز نامه ايران

نظرات بینندگان