arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۲۶۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

وکیل مصطفی تاج‌زاده: موکلم احتمالا 15 خرداد آزاد می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وکیل‌مدافع مصطفی تاج‌زاده گفت: با سپری کردن دوران محکومیت، موکلم احتمالا 15 خردادماه آزاد می شود.
 
به گزارش انتخاب، هوشنگ پوربابایی گفت: در پرونده موکلم مجازات‌های یک سال و شش سال حبس وجود داشت، البته مجازات شش سال خود شامل یک سال و 5 سال حبس بود که در این پرونده 5 سال حبس برای وی در نظر گرفته شد. پرونده جدید موکلم نیز شامل یک سال حبس بود که این مجازات را هم تحمل کرده است.
 
وی افزود: پس از اتمام محکومیت 7 ساله موکلم، پرونده جدیدی در رابطه با غیبت از مرخصی بر ای وی تشکیل شد که در این پرونده وی به تحمل 4 ماه حبس محکوم شد. پس از تجدیدنظر خواهی در شعبه 48 دادگاه تجدیدنظر، وی به پرداخت جزای نقدی 200 هزار تومان محکوم و حکمش قطعی شد.
 
پوربابایی در پایان گفت: با احتساب این موضوع، احتمالا موکلم 15 خرداد ماه آزاد می شود.
 
بر اساس این گزارش، پوربابایی در نهم شهریورماه سال گذشته به ایسنا گفته بود: طبق ماده 134 قانون جدید مجازات اسلامی مبنی بر اینکه «در جرائم موجب تعزیر هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم نباشد، دادگاه برای هر یک از آن جرائم حداکثر مجازات مقرر را حکم می‌کند و هرگاه جرائم ارتکابی بیش از سه جرم باشد، مجازات هر یک را بیش از حداکثر مجازات مقرر قانونی مشروط به اینکه از حداکثر به اضافه نصف آن تجاوز نکند، تعیین می کند. در هر یک از موارد فوق فقط مجازات اشد قابل اجراء است و اگر مجازات اشد به یکی از علل قانونی تقلیل یابد یا تبدیل یا غیرقابل اجرا شود، مجازات اشد بعدی اجرا می شود ...»، موکلم نباید بیشتر از مجازات اشد که 6 سال حبس با لحاظ پرونده اخیر است، را تحمل کند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۶
غیر قابل انتشار: ۰
مهدی
|
Germany
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
9
یوسف گم گشته باز آیدبه کنعان غم مخور
نظرات بینندگان