arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۲۶۵
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۹ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

عربستان درحال ساخت ساختمان بزرگ سفارت در اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 پادشاهی سعودی ساختن سفارت خانه بزرگی را در اسرائیل آغاز کرده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از پایگاه خبری ولتایر، پادشاهی عربستان سعودی در حال ساخت ساختمان غول پیکری برای سفارت خود در تلآویو است.
 
عربستان و اسرائیل به طور رسمی از زمان بیرون راندن هزاران فلسطینی و اعلام استقلال اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین در سال 1948 که روز نکبت نامیده می شود، تاکنون روابط دیپلماتیک ندارند.
 
با این حال پیمان کویئنسی که به امضای فرانکلین روزولت، رئیس جمهور وقت آمریکا و ملک عبدالعزیز در سال 1945 رسید و مورد بازنگری مجدد بوش و ملک فهد در سال 2005 رسید، به مواردی که عربستان نباید در خصوص حضور اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین مخالفت کند، اشاره شد.
 
این ملک عبدالله و نه آمریکا بود که منابع مالی عملیات «سرب گداخته» حمله اسرائیل به غزه در سال 2008 و 2009 را فراهم کرد. این تغییر رویکرد به دکترین در حاشیه پایان داد که بر اساس آن، تلآویو به دنبال متحد کردن کشورهای غیر عرب منطقه شامل ایران، ترکیه و اتیوپبی علیه کشورهای عرب بود.
 
امروز اسرائیل و عربستان در کنار یکدیگر و از یک مرکز و از سومالی در جنگ یمن حضور دارند. ریاض و تلاآویو در حال برنامه ریزی برای بهره برداری از نفت در یمن و شاخ آفریقا هستند.
 
ملک سلمان همچنین شاهزاده ولید بن طلال را به عنوان سفیر جدید سعودی در تلآویو انتخاب کرده است.

منبع: نامه نيوز

نظرات بینندگان