arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۲۸۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان آذربایجان غربی:

رئیس جمهور: برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس‌ جمهوری، وظیفه دولت را آماده کردن شرایط برای فعالیت بخش خصوصی در عرصه داخلی و خارجی برشمرد و تاکید کرد که کارآفرینان برای بهره گیری از فرصت های جدید به میدان بیایند.

به گزارش انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه در جلسه توسعه و سرمایه‌گذاری استان آذربایجان غربی اظهارداشت:حل مشکلات آیین‌نامه‌ها، قوانین و مقررات وظیفه دولت بوده اما سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها و طرح‌های کشور بر عهده بخش خصوصی و فعالان اقتصادی است و دولت حرکت خود را با کمک و نظر فعالان اقتصادی تسریع و تصحیح می‌کند.

بخش خصوصی باید به میدان بیاید
دکتر روحانی با اشاره به بودجه محدود250 هزار میلیارد تومانی دولت در سال جاری گفت: بنابراین باید بخش خصوصی به میدان بیاید و البته صندوق توسعه نیز در حد توان خود کمک خواهد کرد.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: همه مشکلات اقتصادی بعد از برجام صد در صد حل نشده، اما در همین مدت و پس از 4 ماه از اجرای برجام، حرکت‌های خوبی در کشور شکل گرفته است.

 امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود
 دکتر روحانی با اشاره به مزیت‌های استان آذربایجان غربی و نیروی انسانی مستعد اظهار داشت: امور کشور تا جایی که ممکن است باید به مردم واگذار شود و کارآفرینان باید به میدان بیایند و امروز فرصت خوب و استثنایی در اختیار کشور است.

رییس‌ جمهوری در ادامه روابط خوب با همسایگان از جمله در منطقه شرق، غرب و شمال کشور و همچنین فراهم شدن زمینه‌های لازم برای صادرات مواد لبنی، کشاورزی و غذایی را از جمله شرایط مناسب کشور برشمرد و ادامه داد: حسن چنین جلساتی این است که شرایط برای همکاری بین دولت و بخش خصوصی و همچنین کشورهای همسایه فراهم می‌شود تا از این شرایط کنونی مناسب کشور ، به خوبی بهره ببریم.

دکتر روحانی افزود: اکنون در حال مذاکره با بسیاری از کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری مشترک در داخل هستیم. 

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: اینکه نمایندگان کشورهای دنیا مرتب به ایران می‌آید، نشانگر آغاز جدیدی در کشور است و باید کارآفرینان همسایگان و همه ایرانیان از این شرایط به خوبی استفاده کنند.

 برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است
دکتر روحانی با اشاره به اینکه برجام و انتخابات حاصل اراده مردم است، افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه بد عهدی نکرد و پای امضای قراردادهای خود در صورتی که طرف مقابل نیز به آن پایبند باشد،  ایستاده است.

رییس‌ جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: سیاست داخلی است که راه را برای سیاست خارجی، فرهنگ و اقتصاد باز می‌کند و انتخابات توسعه سیاسی است، چرا که احزاب، جناح‌ها، گروه‌ها، مردم و تشکل‌های مختلف کاندیدا شده، نظر داده و پای صندوق‌های رأی حاضر می‌شوند.

دکتر روحانی با بیان اینکه در انتخابات اخیر هر فراز و نشیبی که پیش آمد، هیچ فعال سیاسی، انتخابات را تحریم نکرد، گفت: همگان متوجه شدند که راه‌حل صندوق است و اگر کسی برای اصلاح امور، راهی به جز صندوق را به پیش بگیرد، اشتباه می‌کند و باید حواسمان به صندوق‌های رأی باشد و برجام نیز در سایه همین صندوق آراء شکل گرفت.

 خرداد 92 به دنیا ثابت کرد که مردم ایران تصمیم گیر اصلی هستند
رییس‌ جمهوری ادامه داد: انتخابات سال 92 بود که راه را باز کرد و دنیا را تکان داد، چرا که دنیا فهمید در ایران مردم تصمیم‌گیر نهایی هستند و اگر ملت امری را اراده کند، به هدفش می‌رسد.
دکتر روحانی تصریح کرد: باید رقابت سالم و اخلاقی و صندوق آراء در کشور حاکم شود.

 راهی جز صندوق رأی برای حل اختلافات و مشکلات وجود ندارد
رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه امروز شرایطی مهیا شده که همه به آینده امیدوار هستند، گفت: راه دومی وجود ندارد و تنها راه، منحصر به رقابت سالم سیاسی و صندوق آراست.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه اراده ملی همه مشکلات را حل می‌کند، ادامه داد: دولت و مجلس دهم در کنار هم برای رفع مشکلات مردم و ایجاد اشتغال و رفاه، تلاش خواهند کرد.

 رییس‌ جمهوری افزود: امروز بیش از گذشته این امیدواری را دارم که می‌توانیم مسایل و مشکلات اقتصادی کشور را در سایه تلاش و وحدت ، حل و فصل کنیم.

دکتر روحانی اظهار داشت: امروز اهداف و افکار با وجود اختلاف‌نظر ها بهم نزدیک شده است و در فضای باز کنونی مردم اظهارنظر کرده و نقد و انتقاد در کشور وجود دارد.

در ابتدای این جلسه نیز سرمایه گذاران و صاحبنظران به بیان نقطه نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

نظرات بینندگان