arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۵

پرواز مستقیم تهران- ورشو راه اندازی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سفیر ایران در لهستان با بیان این که پرواز مستقیم میان ایران و لهستان تاثیر گذاری اقتصادی ، گردشگری و فرهنگی خواهد داشت، گفت: رایزنی های هواپیمایی لهستان و ایران ایر انجام شده است و تصور می کنیم این پرواز مستقیم تا فوریه یا ماه مارس به نتیجه برسد.

به گزارش انتخاب؛ رامین مهمانپرست در تشریح سفر وزیر امور خارجه کشورمان اظهار کرد: محمد جواد ظریف در روز اول مذاکرات با همتای خود جلسه ای داشت که یادداشت تفاهمی امضا شد.
وزیر خارجه کشورمان در یک سفر دوه رای دو روزه ، دیروز ( یکشنبه) وارد ورشو پایتخت لهستان شد.

وی ادامه داد: دو طرف در زمینه های مختلف با هم گفت و گو کردند و نظرات مشترکی را در زمینه منطقه ای، سیاسی و بین المللی با یکدیگر داشتند؛لهستان آمادگی دارد در بحث بحران های منطقه ای مشارکت و مشاورت داشته باشد و ایران را کشوری با ثبات در منطقه و در مبارزه با تروریسم جدی می داند.

سفیر ایران در لهستان با بیان این که در این سفر بر همکاری اقتصادی تاکید شد، گفت: برنامه امروز ما در جمع ایرانیان مقیم لهستان بود که نقطه نظرات لازم ارائه شد؛ همچنین با رئیس دفتر امنیت ملی لهستان ملاقات داشتیم و مذاکرات خوبی در زمینه های بحث های مختلف سیاسی و امنیتی مطرح شد.

مهمانپرست به دیدار ظریف و رئیس مجلس لهستان اشاره کرد و افزود: در این دیدار بر همکاری های پارلمانی تاکید شد و رئیس پارلمان لهستان گفت که منظر حضور رئیس مجلس شورای اسلامی به ورشو خواهد بود.

وی ادامه داد: رئیس مجلس لهستان در این دیدار بر همکاری های اقتصادی و گردشگری و پرواز مستقیم و همکاری بانکی تاکید کرد.

سفیر ایران در لهستان تصریح کرد: ظریف در جمع دانشگاهیان ورشو نیز سخنرانی کرد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت و مواضع کشور ما درباره افراط گرایی و تروریسم و بحران های منطقه ای تشریح شد.

مهمانپرست تاکید کرد: بعد از این نشست با نخست وزیر لهستان دیدار داشتیم که وی ایران را شریک جدی کشورش دانست و بر رفع موانع بانکی، همکاری اقتصادی و اتخاد تدابیر برای حمایت از بخش های خصوص تاکید کرد و قرار شد موضوعات مختلف همکاری دو کشور در دستور اجرایی قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ما هم آماده همکاری با شرکت های لهستانی برای سرمایه گذاری در ایران هستیم.
سفیر ایران در لهستان درباره حجم مبادلات دو طرف نیز گفت: نخست وزیر لهستان بعد از این ملاقات ها ابراز امیدواری کرد که حجم مبادلات تجاری در حد یک میلیارد یورو برسد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان