arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۷ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

کاهش ۸۰ درصدی زندانیان مهریه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: در سال ۹۴ از مجموع ۸۰۰ هزار رای صادره تنها ۱۴ درصد مورد اعتراض قرار گرفته است و از این تعداد هم تنها ۱۰ درصدش آرا نقض شده است.

غلامحسین اسماعیلی رئیس دادگستری استان تهران در جلسه دیدار آیت الله آملی لاریجانی با کارکنان و قضات دادگستری استان تهران گفت: همکاران من در تهران با تمام محدودیت ها و مشکلات بار تحمل سختی رسیدگی به پرونده ها را به دوش می‌کشند.
 
به گزارش انتخاب، وی ادامه داد:‌ در سال 94 از مجموع 800 هزار رای صادره تنها 14 درصد مورد اعتراض قرار گرفته است و از این تعداد هم تنها ده درصدش آرا نقض شده است.
 
وی افزود: در سال قبل کاهش پرونده‌های ورودی به اجرای احکام را شاهد بودیم
این در حالی است که کاهش هشتاد درصدی زندانیان پرونده های مهریه را شاهد بوده‌ایم.
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: همچنین میزان بازدید همکاران قضایی از مرجع قضایی 70 درصد افزایش یافته است و تلاش کردیم تا کمیسیون تذکرات استانی فعال شود و همچنین با متخلفان هم به شدت و با قاطعیت برخورد کرده‌ایم.
 
وی به برگزاری جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال اشاره کرد و گفت ۷۵ میلیون متر مربع منابع طبیعی تصرف شده آزاد شده است.
 
اسماعیلی گفت: اهتمام به آموزش‌های حین خدمت و با ۱۷۳ دوره یکی دیگر از اقدامات بوده است.
وی افزود: ۱۴ دوره طرح افزایش کرامت اخلاقی برگزار شده است و همچنین بیش از یک میلیون هفتصد و پنجاه هزار پیامک با هدف پیشگیری از وقوع جرم ارسال شده است.
اسماعیلی گفت: بیش از شش هزار میلیارد تومان درآمد جذب شده است که معادل ۴۰٪ کل وصول مطالبات کشور است.
 
وی اظهار داشت:‌ در حوزه پزشکی قانونی با ۱۵۰ پزشک بیش از ۲۰۳ هزار معاینه بالینی انجام شده و یازده هزار معاینه جسد صورت گرفته است همچنین در حوزه ثبت اسناد با ۳۱ شعبه ثبتی تلاش شد ثبت آنی اسناد و همچنین فعالیت سامانه الکترونیکی فعال شود.
 
وی در پایان گفت: برای ۹۱۰ هزار هکتار از اراضی ملی سند صادر شدو در سازمان قضایی نیروهای مسلح بیش از بیست درصد پرونده های کل کشور را انجام داده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان