arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۸ - ۱۱ خرداد ۱۳۹۵

جابه‌جایی 2 هزار میلیارد تومان از طریق وکالت در پرونده زنجانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان تهران گفت: در پرونده بابک زنجانی حدود دو هزار میلیارد تومان از اموالش از طریق وکالت جابه جا شده است.
 
به گزارش انتخاب، عباس جعفری دولت آبادی در مراسم دیدار با قضات و کارکنان دستگاه قضایی که با حضور رییس قوه قضاییه و دیگر مسئولان قضایی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در حال برگزاری است، گفت: در پرونده بابک زنجانی حدود دو هزار میلیارد تومان از اموالش از طریق وکالت جابه جا شده است. این اقدامات برگ زرینی از افتخارات دادسرای تهران در مبارزه با فساد است.
 
وی افزود: در این 2 سال متهمان تحت قرار 92 نفر و محکومان اقتصادی 113 نفر بودند و در مجموع 236 فقره کیفرخواست برای متهمان صادر شده است.
 
وی بیان کرد: جزای نقدی وصول شده از محکومان پرونده‌های اقتصادی در سال‌های 93 و 94، 700 میلیارد تومان و رد مال انجام شده در اجرای احکام اقتصادی، 264 میلیارد تومان بوده است.
 
دولت‌آبادی بیان کرد: در 10 پرونده اقتصادی مفتوح از جمله بیمه توسعه، پتروشیمی، رستمی صفا، بانک ملی، دیداس، حسین قشمی، متقی، افراشته پور، ریخته‌گران و بابک زنجانی 6 هزار و 350 میلیارد تومان از طریق وکالت، اموال منتقل شده است.
 
وی ادامه داد: در پرونده امیرمنصور آریا که هنوز اجرای احکام آن گریبانگیر است 10 شرکت فعال با 16 هزار نفر کارگر توقیف و ساماندهی شد و 200 باب ساختمان در این پرونده توقیف و فروخته شده و بیش از 37 میلیارد تومان ناشی از رشوه ضبط شد. همچنین 16 جلسه مزایده در این پرونده برگزار شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان