arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

آخرین اخبار از نبرد فلوجه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نیروهای عراقی در ادامه پیشروی خود در شهر فلوجه، موفق شدند ارتباط شهر صقلاویه را با فلوجه قطع کنند.
 
به گزارش انتخاب، به نقل از شبکه خبری المیادین، پس از گذشت چند روز از آغاز عملیات نیروهای عراقی برای آزادسازی شهر فلوجه در استان الانبار، اکنون این نیروها وارد درگیری‌های شدید و جنگ خیابانی با داعش شده‌اند تا خود را به مرکز این شهر برسانند.
 
شهر صقلاویه در شمال غرب فلوجه از پایگاه‌های اصلی داعش است که نیروهای داعش در این شهر پشتیبانی داعشی‌ها در داخل فلوجه را بر عهده داشتند.
 
نیروهای عراقی همچنین کنترل پل التفاحه در جبهه جنوبی شهر را در دست گرفته و وارد درگیری‌های شدید با داعش در محله الشهدا شده‌اند.
 
ارتش عراق که شهر فلوجه را از تمامی محورها محاصره کرده است، پس از درگیری با داعش منطقه الصقلاویه را از این شهر جدا کرد.
 
در همین راستا جعفر الحسینی، سخنگوی گردان‌های حزب الله عراق اعلام کرد که به دلیل وجود موانعی مثل حفظ سلامتی غیرنظامیان تعیین زمان پایان جنگ فلوجه ممکن نیست. نخست وزیر عراق پیشتر وعده آزادی شهر ظرف 24 ساعت را داده بود.
 
نیروهای عراقی پس از عبور از پل النعیمیه پیشروی بسیار خوبی را در محور جنوبی شهر فلوجه به دست آورده‌اند و همچنان به پیشروی به سمت مرکز شهر ادامه می‌دهند.
 
عبدالوهاب الساعدی، فرمانده عملیات فلوجه نیز اعلام کرد که عملیات در این شهر همچنان تا زمان آزادی کامل و نجات جان ساکنان و بیرون راندن تروریست‌های داعش ادامه خواهد داشت.
 
حیدر العبادی، نخست وزیر عراق نیز پیروزی‌های نیروهای عراقی در فلوجه را تبریک گفت و تأکید کرد که این پیروزی متعلق به تمامی عراقی‌هاست.
 
او ضمن تأکید بر اینکه فلوجه متعلق به عراق است، از تمامی کشورها خواست به حاکمیت عراق احترام گذاشته و در امور داخلی این کشور مداخله نکنند.
 
همچنین یان ایگلاند، از فعالان کمک به آوارگان اعلام کرد که محاصره شهر فلوجه که به نظر می‌رسد حدود 50 هزار غیرنظامی در داخل آن هستند، این شهر را به سمت یک فاجعه انسانی پیش می‌برد.
 
وی خواهان گشوده شدن گذرگاه‌های امن برای ممانعت از کشته شدن غیرنظامیان شد.
 
ایاد مدنی، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی نیز در بیانیه‌ای بر حمایت این سازمان از دولت عراق در جنگ علیه تروریسم تأکید و نسبت به اوضاع کنونی عراق و کشته شدن غیرنظامیان در جنگ فلوجه ابراز نگرانی کرد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان