arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۲ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

آرزوهای بچه های کار در برنامه خندوانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دیشب رامبد جوان و خندوانه ای ها میزبان کودکان کار بودند . حسیبا ابراهیمی کودکی که بازیگری را در کلاس های تئاتر انجمن حمایت از کودکان کار گذرانده و اینک در دو فیلم یک متر مکعب عشق و لینا نقش آفرینی کرده است ، به نمایندگی از بچه های کاری که امده بودند تا در خندوانه کمی شادی را تجربه کنند ، با رامبد جوان گفت و گو کرد .
حسیبا اما نتوانست اشک های خود را از یادآوری کودکی هایی که بخشی از آن به کار و سختی های آن سپری شده پنهان کند ولی گفت که به خندوانه آمده تا حرف بزند .
حسیبا سال های کودکی خود را در انجمن حمایت از کودکان کار گذرانده و  در انجا سوادآموخته ، دوستان و حامیانی  پپیدا کرده و سرانجام با تجربه کار در گروه تئاتر انجمن به طور تصادفی در یک تست بازیگری حضور یافته و چشم های تیزبینی او را که فقط برای همراهی دوستش رفته ، دیده و راهش را به سوی سینما گشوده است .
همه کودکان چنین شانسی نمی یابند ، این را حسیبا می گوید ، وقتی نمی تواند اشک هایش را پنهان کند . با این همه او دختر قدرتمندی است . عاشق وطنش است و هم اکنون سریالی از او در تلویزیون افغانستان پخش می شود که موضوع اصلی اش تبعیض علیه زنان افغانستانی است . کودکان هموطنش که با او به خندوانه امده اند، دستایشان را دراز می کنند تا او بر کف آن امضا کند . دوستش دارند و سرشار از سوال در باره بازیگری و بازیگران سینما هستند .
حسیبا در خندوانه  با استنادبه تجره شخصی اش در تحصیل و  جست و جوی راهی روشن از مخاطبان پرشمار برنامه خندوانه خواست تا  در اندیشیدن به کودکان کار به تجربه موثر انجمن ها احترام بگذارند .
او همچنین گفت که بچه ها به سختی  تجربه های دردناک دوران کودکی شان را فراموش می کنند و آرزو کرد که با کمک همه افراد در همه بخش ها ، بتوان فردایی بدون کودک کار را رقم زد .
انجمن حمایت از کودکان کار که از حدود 14 سال قبل در دروازه غار تهران فعالیت می کند ، در این برنامه دو تابلو به رامبد جوان هدیه داد . زمانی مدیر مرکز بازار این انجمن تصویری از لبخندهای یکی زا کودکانش را به رامبد هدیه داد  و گفت که خنده کودکان مهمترین سرمایه انجمن هایی است که برای شادی کودکان از هیچ کوششی فروگذاری نمی کنند .
معلم نهضت سوادآموزی مرکز خاوران انجمن نیز در تابلویی که دستان رنگی کودکان بر آن نقش بسته بود ، به رامبد جوان گفت که همه ما برای روزی تلاش می کنیم که دستان هیچ کودکی به کار گره نخورد.
23 خرداد هر سال مصادف با 12 ژوئن سالروز جهانی مبارزه برای لغو کار کودکان است و شعار امسال سازمان جهانی کار توقف کار کودکان در زنجیره تامین است .
برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این انجمن می توانید به وب سایت انجمن به نشانی : www.apcl.org.ir مراجعه نمایید یا با بخش روابط عمومی انجمن حمایت از کودکان کار به شماره 88482403-021 تماس حاصل نمایید.
نظرات بینندگان