arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۶۳۹
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۳ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

عادل الجبیر، باز هم موضع ضدایرانی گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزیر امور خارجه عربستان در اظهاراتی خصمانه با متهم کردن ایران به انجام اقدامات بی‌ثبات کننده در منطقه مدعی شد: ما برای ساخت روابط بهتر با ایران آماده‌ایم.
 
به گزارش انتخاب،  روزنامه "سعودی گزت" نوشت، عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان پس از برگزاری نشست مشورتی شورای همکاری خلیج فارس در یک کنفرانس خبری مشترک با عبداللطیف الزیانی دبیرکل این شورا بار دیگر به طرح ادعاهای خصمانه خود علیه ایران پرداخت و جمهوری اسلامی را به دست داشتن در اقدامات تروریستی و بی‌ثبات کننده در منطقه متهم کرد و گفت که این اقدامات خصمانه بوده و مبتنی بر حسن همجواری نیست.
 
الجبیر که در روزهای اخیر به طور مرتب ادعاهای بی‌اساس سعودی‌ها، علیه ایران را تکرار کرده است، در ادامه این کنفرانس خبری گفت: دروازه‌های ما برای ساخت یک روابط بهتر با ایران به عنوان یک همسایه مسلمان در صورتی که این کشور دست از این اقداماتش بکشد و سیاست‌هایش را تغییر دهد و بر مبنای حس همجواری عمل کند، باز هستند.
 
 این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که عربستان خود اصلی‌ترین تامین‌کننده فکری و مالی گروه‌های افراط گرا و تروریستی در منطقه است و سیاست‌های تفرقه‌افکن آل سعود موجب پیدایش و گسترش این گروه‌ها شامل داعش و جبهه النصره در عراق و سوریه شده است.
 
با وجود اذعان کارشناسان به این مساله مقامات سعودی تلاش می‌کنند تا با گرفتن انگشت اتهام به سمت ایران توجه جامعه بین‌الملل را از واقعیت عملکرد خود منحرف کنند و ایران را برای تمام حوادث تروریستی، نه تنها در منطقه بلکه در جهان مقصر جلوه دهند.
 
این در حالی است که غرب و آمریکا با وجود اسناد معتبری که دست داشتن عربستانی‌ در بسیاری از حملات تروریستی از جمله در حادثه 11 سپتامبر را ثابت می‌کند، همواره چشم خود را بر این واقعیات بسته و حتی با آل سعود اعلام دوستی و اتحاد می‌کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان