arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۷۳۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۱ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵

سازمان ملل متحد:867 عراقی طی یک ماه در عراق کشته شده اند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 هیات کمک رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) روز چهارشنبه اعلام کرد، طی ماه جاری (ماه می) دستکم 867 عراقی کشته و یک هزار و 459 نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش انتخاب؛ شمار غیر نظامیان عراقی که در انفجارها، عملیات تروریستی و درگیری و خشونت ها طی یک ماهه گذشته کشته شده اند 468 نفر بوده است.

بر اساس آماری که این نهاد سازمان ملل متحد منتشر کرده، همچنین دستکم 399 نفر از نیروهای پلیس و نظامی عراقی نیز در خشونت های ماه جاری کشته شده اند.

در همین حال استان بغداد با 267 کشته و 740 زخمی در صدر این آمار قرار دارد.

بر اساس این گزارش شمار کشته ها و زخمی های حوادث عراق در ماه جاری به نسبت ماه گذشته (آوریل) با 741 کشته و یک هزار و 374 زخمی، افزایش داشته است.

در همین حال یان کوبیش فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در عراق، با ابراز تاسف از افزایش خشونت ها و درگیری ها در عراق پیش بینی کرد با توجه به افزایش در گیری ها در استان الانبار شمار کشته ها و زخمی ها در روزهای آینده افزایش یابد.

از سوی دیگر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) امروز (چهارشنبه) درباره تبعات منفی نبرد در فلوجه عراق برای غیرنظامیان به ویژه کودکان ساکن این شهر هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یونیسف، 'پیتر هاوکینز' نماینده این نهاد بین المللی در عراق طی بیانیه ای اعلام کرد: با ادامه خشونت ها و تشدید اوضاع در فلوجه و دیگر مناطق عراق، نگرانی درباره حمایت از کودکان در مقابل افراطی گری و دیگر خطرها افزایش یافته است.

بر اساس برآورد یونیسف، دست کم 20 هزار کودک در شهر محاصره شده اند. این در شرایطی است که غذا و دارو در این شهر رو به اتمام است و ساکنان آن با کمبود آب آشامیدنی مواجه هستند.

گروه تروریستی داعش از 19 خرداد ماه سال 93 بخش های زیادی از عراق را اشغال کرده است.
جنگ برای سرنگونی این گروه تروریستی در عراق ادامه دارد.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان