arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۷۹۶
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۲ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

اذعان مقام آمریکایی به تغییر فیلم کنفرانس خبری درباره ایران/کربی: بنا به درخواست محرمانه فیلم حذف شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که حذف بخش‌هایی از یک نشست خبری این وزارتخانه در دسامبر 2013 بنا به یک درخواست محرمانه انجام شده است.
 
به گزارش انتخاب به نقل از شبکه‌ سی‌ان‌ان، جان کربی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه، سرانجام یک ماه پس از حذف بحث برانگیز دقایقی از نشست خبری جن ساکی، سخنگوی وقت این وزارتخانه در دسامبر سال 2013 از میان ویدئوهای مربوطه تنها گفت که یک مقام آمریکایی ناشناس در یک تماس تلفنی این درخواست را مطرح کرد.
 
کربی هم‌چنین گفت که کارکنان بخش فنی وزارت امور خارجه که کار حذف این دقایق از ویدئوی نشست سخنگو را انجام داده‌اند، نمی‌توانند به یاد بیاورند که چه کسی درخواست مذکور را مطرح کرده بود.
 
به گزارش سی‌ان‌ان، دقایق حذف شده از این ویدئو حاوی سوالاتی درباره یک نشست خبری قدیمی در سال 2012 بوده است که در آن ویکتوریا نولاند، سخنگوی وقت وزارت امور خارجه آمریکا گفت‌وگوهای محرمانه میان تهران و واشنگتن درباره یک توافق هسته‌ای احتمالی را تکذیب کرده است. پس از آن که در دسامبر سال 2013 فاش شد، ایران و آمریکا مذاکراتی محرمانه انجام داده‌اند، جن ساکی تایید کرد که دولت در راستای محافظت از این مذاکرات اقدام به پنهان کردن واقعیت کرده است.
 
بر اساس این گزارش، جان کربی که پیش از این حذف بخش‌های مربوطه در این ویدئو را اشتباه خوانده بود، روز چهارشنبه گفت که از دفتر حقوقی وزارت امور خارجه خواسته است تا بررسی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد و برای جلوگیری از وقوع چنین مواردی در آینده تلاش خواهد کرد.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان