arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

پیش بینی هواشناسی برای روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد ۹۵

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی کشور از افزایش دمای کشور در روزهای آتی خبر داد و گفت: آسمان تهران در روز جمعه 14 خرداد، مصادف با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، صاف همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 31 و 19 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 
به گزارش انتخاب، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (پنجشنبه 13 خرداد) با گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور، در شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور افزایش ابر و در بعدازظهر رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که رگبار و رعد و برق در شمال خراسان رضوی شدت بیشتری خواهد داشت.
 
وی با بیان اینکه این موج روز جمعه 14 خرداد، در دامنه‌های البرز شرقی و مناطقی از شرق کشور فعال خواهد بود، اظهار کرد: روز شنبه 15 خرداد، در غالب مناطق کشور آسمان صاف و آفتابی بوده و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود و تنها در برخی نقاط شمال شرق، جنوب شرق و شمال غرب کشور در بعدازظهر بارش پراکنده دور از انتظار نیست.
 
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: امروز مناطقی از غرب و جنوب غرب شاهد باد وگرد و خاک و کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهند بود و بخش‌های شرقی خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان امروز به سبب وزش باد شدید مواج پیش‌بینی می‌شود.
 
به گفته وظیفه، طی سه روز آینده در شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که در برخی نقاط با گرد و خاک همراه خواهد بود.
 
وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران در روزهای آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران در روز جمعه 14 خرداد، مصادف با رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی، صاف همراه با وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 31 و 19 درجه سانتیگراد و در روز شنبه 15 خرداد، صاف، گاهی وزش باد با حداکثر و حداقل دمای 34 و 21 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان