arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

شهردار نیشابور به 10 سال محرومیت از پست‌های دولتی محکوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پس از کش‌وقوس‌های فراوان و اخبار ضدونقیضی که در رسانه‌های محلی نیشابور و استان مطرح می‌شد، شهردار نیشابور با حکم وزارت کشور از سمت خود عزل شد.
 
به گزارش انتخاب، سید عباس حسینی که حالا باید او را شهردار سابق نیشابور بنامیم، دوران مدیریت پر فراز و فرودی را در نیشابور سپری کرد که آخر سر نیز با حکم قطعی وزارت کشور از ادامه راه و فعالیتش بازماند.
 
جالب این‌جا بود که هرچند وقت یک‌بار، صحبت از برکناری و عزل شهردار در رسانه‌های محلی به گوش می‌رسید و زمانی که تقریباً همه مطمئن بودند که نامه حسینی در جلسه آینده شورای شهر پیچیده می‌شود و عزل می‌گردد، اما با مخالفت چند تن از اعضاء، دوباره شهردار به صندلی خود تکیه می‌زد.
 
این درحالی بود که افراد مختلفی در شواری شهر نیشابور و به دنبال آن در رسانه‌های محلی، شهردار را متهم به تخلفات متعددی می‌کردند؛ از جمله سایت روزنه در پوشش یکصد و بیست و سومین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر نیشابور به "صدور حکم‌های بی‌حساب و کتاب"، "نداشتن شناخت از فضای نیشابور" و "بی‌ثباتی در رای" شهردار اشاره کرد و از قول رئیس شورای شهر نیشابور نقل کرد که "‌بنده به دلیل قانون‌گریزی‌های تمام‌نشدنی شهردار هر کاری توانستم کردم ولی دیگر آب در هاون کوبیدن است و باید بگویم این شهردار شایسته شهر فرهنگ‌مدار و ولایتمدار و شهید پرور نیشابور نیست"!
 
 
این وضعیت ادامه داشت تا اینکه در چند روز پیش شدت بیشتری گرفت و صحبت‌ها از تخلفات شهردار در زمینه‌های مالی و تغییرو تحولات نیروهای انسانی بالا گرفت و آخر سر نیز داستان مدیریت عباس حسینی طی حکمی از وزارت کشور در تاریخ 11 خرداد به پایان خود رسید.
 
در این زمینه، رئیس شورای شهر نیشابور گفت: حکم عزل شهردار نیشابور در تاریخ 11 خرداد صادر شده است؛ در این حکم جناب آقای عباس حسینی، شهردار سابق نیشابور به مجازات محرومیت از انتصاب به پست‌های حساس و مدیریتی در دستگاه‌های دولتی و دستگاه‌های مشمول این قانون، به مدت 10 است.
 
احمد همت‌آبادی با بیان اینکه تا چند روز پیش این امر به صورت غیررسمی در رسانه‌ها بازتاب داشت، تصریح کرد: دیروز هم ساعت سه و نیم نامه‌ای از وزارت کشور آمده است مبنی‌بر اقدام لازم شورا در انتخاب سرپرست.
 
وی در پاسخ به اینکه شهردار طی چه اتهاماتی عزل شده است، بیان کرد: من حکم تخلفات شهردار را ندیده‌ام اما به‌طور کلی می‌دانم که سیزده تخلف ریز و درشت برای ایشان ثبت شده است.
 
همت‌آبادی با بیان اینکه دفتر شهردار پلمب نشده است، افزود: شهردار نیامده و حکم خود را هم دریافت کرده است. دفتر شهردار پلمب نشده و مسئول دفتر ایشان هم در محل حضور دارند و زمانی که سرپرستی مشخص شود، تغییر و تحولات بعدی و وضعیت اموال اتاق شهردار مشخص می‌گردد.
 
رئیس شورای شهر نیشابور با اظهار اینکه آقای حسینی می‌توانند ظرف سه ماه نسبت به حکمی که به ایشان داده شده است به دیوان عدالت اداری شکایت کنند، بیان کرد: ولی حق اعتراض به این حکم را ندارند؛ چرا که حکم قطعی صادر شده است.حکمی هم که برای شورای شهر فرستاده شده است با عنوان قطعی و لازم الاجرا بودن آن است.
 
وی در مورد انتخاب سرپرست هم گفت: هرکسی که بتواند هفت رای از آراء شورا را کسب کند به عنوان سرپرست در شهرداری انجام وظیفه می‌کند تا پس از سه ماه یک نفر به عنوان شهردار از سوی شورا به وزارت کشور معرفی شود.
 
گفتنی است؛ بر اساس نامه منتشر شده از حکم عزل سید عباس حسینی در فضای مجازی، اتهامات وارده به وی با بندهای 2، 14، 30 ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات اداری مصوب 7/9/1372 مجلس شورای اسلامی منطبق اعلام شده است.
 

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان