arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۸۶۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

جذب‌نیروی سعودی‎ها از ۵۰کشور برای ضربه به ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزیر دادگستری گفت:در جلسه‌ اخیر ‌هیئت دولت وزیر دفاع گفت ‌تمام تلاشمان را در حوزه موشکی افزایش داده‌ایم و در سه سال گذشته توان موشکی جمهوری اسلامی ایران با وجود تبلیغات منفی بیش از دو برابر شده است.

به گزارش انتخاب،  حجت‌الاسلام مصطفی پور‌محمدی پیش از ظهر امروز در گردهمایی مبلغان اعزامی در ماه مبارک رمضان که در مسجد اعظم قم برگزار شد؛ شناخت دنیای اطارف را یکی از مهم‌ترین اصول تبلیغ دانست و اظهار داشت: شرایط در دنیا امروز بسیار رنج‌آور و درد‌آور شده ‌و ما حتی نمی‌توانیم خانه خود را کنترل کنیم و دیگر خانه‌ها هم امن نیست.
 
وی وجود یک میلیارد و 800 میلیون نفر زیر خط فقر و 800 میلیون مشکل‌دار تغذیه‌ای را بسیار بزرگ و ناراحت‌کننده برشمرد و افزود: متاسفانه در منطقه ما که کانون اسلام است تلخ‌ترین و فاجعه‌بار‌ترین اتفاقات غیرانسانی در حال رخ دادن است؛ در دنیا آوارگی، بی‌سرپرستی، مصرف الکل جزء دغدغه های اصلی کشورها به حساب می آید و آمار جرم و جنایت هر روز در دنیا در حال افزایش است.
 
وزیر دادگستری به موضوع نابرابری سیاسی در دنیا اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دنیا تحمل سلطه ظالمانه عادی شده است و کسی جرات اعتراض و سوال در این زمینه را ندارد و آمریکا هر کاری که بخواهد می‌کند.
 
وی سفر هفته گذشته رئیس جمهور آمریکا به ژاپن را بسیار مسخره خواند و ابراز داشت: آنان در نخستین جایی که بمب اتمی زده‌اند و بیش از 270 هزار نفر را کشته‌اند حاضر می‌شوند و تنها به اهدای یک شاخه گل بسنده می‌کنند بدون اینکه عذرخواهی کنند و در مقابل معاون سابق وزیر خارجه آمریکا این اقدامشان را درست تلقی می‌کند و کاندیدای ریاست جمهوریشان هم می‌گوید باید از زور و بمب اتم استفاده شود.
 
پورمحمدی تصریح کرد: آمریکا تنها کشوری است که نه آژانس اتمی و نه پروتکل محیط زیست را قبول دارد و بالاترین آسیب زیست محیطی جهان توسط آنان در حال اتفاق است.
 
وی به موضوع برجام اشاره داشت و عنوان کرد: ما با آنها پیمان بسته‌ایم ولی همه نگاهشان در برقراری ارتباط با ایران به آنها و از ترس آنها جرات نمی‌کنند کاری را شروع کنند و این نشان از بی‌نظمی جهان و به نوعی قانون جنگل است.
 
وزیر دادگستری ادامه داد: وقتی کشوری 60 درصد قدرت نظامی، 70 درصد قدرت اقتصادی، 86 درصد معاملات مالی دنیا با دلار و بخش عظیمی از رسانه های دنیا را در دست دارد نمی‌توان انتظار این همه قداره‌کشی را از آنها نداشته باشیم.
 
*اقتدار سیاسی ما در منطقه ویژه است
 
وی اقتدار سیاسی کشور را مورد بررسی قرار داد و گفت: امروز ما از نظر اقتدار سیاسی چه در داخل و چه در خارج از مرزها از اقتداری ویژه برخورداریم؛ در داخل شاهد یک ثبات آگاهانه و هوشمندانه در جامعه هستیم و در بیرون از کشور هم ما اکنون یکی از بازیگر ان موثر بین‌المللی و ترسیم‌کننده نقشه سیاسی منطقه هستیم.
 
جذب نیرو داعش از 50 کشور
 
پور‌محمدی اظهار داشت: عربستان دست‌نشانده مفلوک اسرائیل و آمریکا در منطقه است که با پول و سرمایه امت اسلامی آدم در 50 کشور جهان جذب می‌کند تا نسل‌کشی در منطقه و اختلاف بین مسلمانان ایجاد کند و بحرانی که عربستان به نمایندگی از آمریکا و اسرائیل علیه جمهوری اسلامی، سوریه و حزب الله به راه انداخته امروز بلاگیر خودشان شده است.
 
دشمنان در صدد کاهش قدرت نفوذ فرهنگی ایران هستند
 
وی قوت فرهنگی را از دیگر موارد اقتدار ایران اسلامی ذکر کرد و گفت: الحمدالله امروز به برکت انقلاب ما دارای یک غنای عظیم فرهنگی هستیم و زمانی که دیدند نمی‌توانند جلوی ما را بگیرند با راه‌اندازی اسلام بدلی، وهابیت، سلفی‌ها و داعش سعی در کاهش قدرت نفوذ فرهنگی ایران در دنیا گرفتند.
 
وزیر دادگستری تصریح کرد: سرعت علمی در ایران بسیار بالاتر از خیلی از کشورهاست و رتبه 17-18 سال گذشته به 15 رسیده و 5-6 دانشگاه ما اکنون در بین دانشگاه‌های ممتاز و برتر جهان قرار دارد‌.
 
توان موشکی ایران در سه سال گذشته بیش از دو برابر شده است
 
وی به افزایش توان موشکی ایران اشاره کرد و افزود: در جلسه‌ای که در هیئت دولت داشتیم وزیر دفاع گفت ‌تمام تلاشمان را در حوزه موشکی افزایش داده‌ایم و در سه سال گذشته توان موشکی جمهوری اسلامی ایران با وجود تبلیغات منفی بیش از دو برابر شده است.
نظرات بینندگان