arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۸۷۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۹ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۵

شناسایی 200 هزار زن و کودک در معرض سوءتغذیه در کشور / 170 هزار نفر کودک در کشور به مدرسه نمی‌روند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 
170 هزار نفر کودک در کشور به مدرسه نمی‌روند و شناسایی شدند،

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: 200 هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.  
 
به گزارش انتخاب، علی ربیعی در مراسم اختتامیه دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت حضور یافته بود، در مورد سابقه حضورش در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اولیه پیروزی انقلاب اسلامی اظهارداشت: نسبت خود با گیلان را نوستالژیک می‌دانم و از اواخر سال 61 در این استان حضور داشتم.
 
وی ادامه داد: هر گاه یاد شهدا به ویژه شهید سیرتی و کریمی می‌افتم گوشه چشمانم تر می‌شود.
 
ربیعی افزود: سال‌های گذشته با کسری 65 درصدی رشد و تورم 40 درصدی مواجه بودیم و اشتغال صفر را تجربه کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه باید رشد بهبود زندگی مردم و فقرزدایی را در کشور تجربه کنیم، یادآور شد: در مدت دو سال گذشته در مجموع رشد چهار درصدی اقتصادی را در کشور تجربه کردیم.
 
وی یکی از سیاست‌های دولت را برطرف کردن فقر غذایی در کشور عنوان کرد و گفت: 200 هزار نفر زن و کودک در معرض سوء تغذیه در کشور شناسایی شدند.
 
وی افزود: بیمه درمان فقرا و روستاییان و بیمه فراگیر اجتماعی از جمله برنامه های سیاست رفاهی دولت است.
 
وی با اشاره به اینکه 170 هزار نفر کودک در کشور به مدرسه نمی‌روند و شناسایی شدند، خاطرنشان کرد: یکی از سیاست‌های دولت از بین بردن فقر درمانی است.
 
وی با اشاره به عدم پرداخت یارانه به داروهای غیرضروری مانند داروهای زیبایی افزود: یارانه این قبیل از داروها باید حذلف شده و تدوین راهنماهای بالینی نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
منبع: ایلنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
0
1
واقعا دویست هزار....چه جوری محاسبه کردن...و تعریفشون از سوء تغذیه چی بود؟...یک خانواده چهار نفره که حقوقش کمتر از ۸۰۰ هزارتومانه٬ آیا میتونه سوء تغذیه نداشته باشه؟ حالا حساب کنید چه تعداد زیادی از خانواده ها حقوقی پایین تر از هشتصد تومان دارن؟ امیدوارم مسئولین چیزی بگن که به واقعیت نزدیک باشه...
نظرات بینندگان