arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۹۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

روسیه هواپیمای در فهرست فروش به ایران را به اروپا فروخت

روسیه چند فروند هواپیمای مسافری سوخو سوپر جت 100 را که بارها خواستار فروش آن به ایران شده است به یک شرکت اروپایی فروخت و یک فروند آن را نیز تحویل داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روسیه چند فروند هواپیمای مسافری سوخو سوپر جت 100 را که بارها خواستار فروش آن به ایران شده است به یک شرکت اروپایی فروخت و یک فروند آن را نیز تحویل داد.

به گزارش انتخاب، مقام های روسی تاکنون بارها اعلام کرده اند، علاقه مند فروش 100 فروند سوپر جت به ایران هستند که تولید مشترک نیز می تواند پس از این مرحله در دستور کار قرار می گیرد و حتی یک فروند آن آذر ماه 94 در نمایشگاه احتصاصی صنعت روسیه در تهران، به نمایش گذاشته شد.
خبرگزاری اسپوتنیک امروز (جمعه) گزارش داد: مراسم تحویل اولین هواپیمای مسافری روسی سوپر جت 100 به شرکت هواپیمایی ایرلندی City Jet در شهر ونیز ایتالیا برگزار شد.

این اقدام برای روسیه بسیار مهم است، زیرا شرکت های هواپیما سازی این کشور توانسته اند وارد بازار هوایی اروپا شوند که بالاترین استانداردهای ایمنی پروازهای مسافری را اجرا می کند.
پت بیرن رئیس شرکت ایرلندی خریدار این هواپیماها تاکید کرده است که سوپرجت 100 هواپیمای بسیار مطلوبی است و بی صبرانه در انتظار آشنا کردن مسافران با آن هستیم.

دلایل اصلی ایرلندی ها برای خرید این هواپیما، مصرف پنج درصدی کمتر سوخت نسبت به رقبا و در نتیجه هزینه پرواز پایین تر، 2500 کیلوگرم وزن کمتر هنگام بلند شدن و هزینه های اقتصادی تر عوارض و خدمات فرودگاهی، اعلام شده است.

مدیران و مسئولین City Jet که سال گذشته موافقتنامه خرید 15 فروند سوپر جت 100 با امکان افزایش تا 10 فروند دیگر را امضا کرده بودند، پس از مدتی سفارش مرحله دوم را شش فروند دیگر افزایش دادند.
برپایه این قرارداد که ارزش آن به بیش از یک میلیارد دلار می رسد، همه هواپیماهای تحویلی به شرکت ایرلندی یکسان و 98 نفره خواهد بود و برای شرکت City Jet در مسیر دوبلین و کورکا در فرانسه و کرواسی پرواز می کنند.
توسعه پرواز این هواپیماها به کشورهای حوزه اسکاندیناوی و ایتالیا از فرودگاه دوم لندن و مسیر های دیگر پروازی نیز در برنامه کاری شرکت ایرلندی قرار دارد.
از زمان توافق هسته ای ایران و 1+5 و به ویژه اجرای برنامه جامع اقدام مشترک(برجام)، مقام های دولتی و بازرگانی روسیه بارها اشتیاق خود را برای فروش هواپیمای مسافری سوخو سوپرجت 100 به ایران اعلام کرده اند.
«ایلیا تاراسنکو» رئیس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو در این باره گفته است: روسیه امکان تحویل حدود 100 فروند هواپیمای سوپر جت صد نفره را به ایران در دستور کار قرار داده است.
«ماکسیم سوکولوف» وزیر حمل و نقل روسیه نیز اعلام کرده است که ایران و روسیه در حال مذاکره در مورد تحویل سوخو سوپرجت-100 هستند.

«دیمیتری راگوزین» معاون نخست وزیر روسیه نیز برای فروش سوخو سوپرجت 100 به ایران که ساخت آن با کنسرسیوم روسی اروپایی شکل گرفته، ابراز تمایل کرده است.

روسیه می خواهد با برگ برنده هواپیمای فوق مدرن سوپرجت 100 در بازار بین المللی به ویژه ایران حضور بیشتری پیدا کند.

براساس گزارش های فنی و تخصصی ارائه شده، سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد. سطوح فرامین آن توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شود و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان، بیشترین دقت را دارد.

این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مانند موتور، سامانه های فرود، الکترونیکی و دیگر قطعات شرکت های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و... هستند.

براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های گوناگون می تواند در فرودگاه های کشورهای مختلف با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف شش پرواز در روز فعالیت کند.
روسیه که از هشت سال پیش تولید این هواپیما را آغاز کرده، 49 فروند از 197 فروند سفارش دریافت شده را ساخته و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهایی مانند اندونزی و ارمنستان قرار داده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
1
ما یکبار طعم هواپیمای افتضاح روسی را چشیدیم، دیگر کافیست.
نه شرایط اقلیمی و نه روحیه مردم با هیچ صنعتی روس سازگار نیست.
به ایرلند فروخت که فروخت ... بهتر
دولت حواسش باشد فقط ایرباس و بوئینگ با شرایط آب و هوایی چهار اقلیمی ایران سازگار است
نظرات بینندگان