arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۲۹۶۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

انتقادات بی سابقه ولیعهد عربستان از نقش ریاض در بحرانهای منطقه

ولیعهد عربستان سعودی طی اظهاراتی بی سابقه از سیاست کشورش در منطقه و مداخله جویی های آن در امور داخلی برخی کشورهای عربی مانند سوریه، عراق و یمن انتقاد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ولیعهد عربستان سعودی طی اظهاراتی بی سابقه از سیاست کشورش در منطقه و مداخله جویی های آن در امور داخلی برخی کشورهای عربی مانند سوریه، عراق و یمن انتقاد کرد.

به گزارش  انتخاب به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ماهواره ای الغدیر عراق، شاهزاده «محمد بن نایف بن عبد العزیز» در حاشیه نشست هم اندیشی با سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس که در شهر جده برگزار شد، خاطر نشان کرد که مداخله عربستان در بحران های منطقه، به دلیل تمایل شدید آن به امنیت و ثبات در منطقه صورت گرفت.

وی مدعی شد: در همین راستا ریاض درخواست قانونی یمن را پذیرفت تا از این طریق مردم و برادران یمنی را از امنیت و ثبات بهره مند گرداند.

ولیعهد سعودی در ادامه گفت: آنچه که باید بدان توجه نمود، این است که عملیات طوفان قاطعیت به طول انجامید و از انتظارات ما فراتر رفت؛ علت آن هم این بود که کشورهای متحد ما وظایف محوله به آنها را انجام ندادند.

بن نایف افزود: در رابطه با پرونده سوریه نیز ما در صدد سرنگون کردن نظام بشار اسد با کمک ترکیه و آمریکا بودیم و به این گروه ها بسیار اعتماد کردیم ولی در واقعیت اهداف ما محقق نشد؛ ما ابراز تاسف می کنیم که جهان عرب طی دو سال اخیر شاهد بحران ها و درگیری های بسیاری بوده است.

وی گفت: به همین دلیل ما باید در سیاست ها و معادلات خود تجدیدنظر کنیم و در صورتی که اقتضا کند، باید عقب نشینی های واقعی و دردناکی را به صورت همزمان در هر یک از موضوعات مذکور(یمن و سوریه) انجام دهیم تا بدین صورت جهان عرب را به سوی امنیت سوق دهیم و  از کشتار رهایی بخشیم.

این اظهارات ولیعهد عربستان با انتقادهای گسترده در محافل سیاسی جهان عرب و عرصه بین المللی مواجه شد و آنها نظام آل سعود را به خاطر سیاست های جائرانه داخلی اش، نامشروع قلمداد کردند.

منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
1
7
با این تفکرات و اعمال انجام شده جز نابودی خودتان راه دیگری نیست.که هر لحظه به ان نزدیکتر میشوید
داریوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
0
شاهزاده «محمد بن نایف بن عبد العزیز» در حاشیه نشست هم اندیشی با سران
کشـورهـای عـضـو شـورای هـمـکاری خلیج فارس که در شـهر جده بـرگـزار شـد،
خاطر نشان کرد:
در رابطه با پرونده سـوریه نیز ما در صدد سـرنگون کردن نظام بشـار اســد با کمک
ترکیه و آمریکا بودیم و به این گروه ها بسیار اعتماد کردیم ولی در واقـعـیـت اهداف
ما محقق نشد؛ ما ابراز تاسف می کنیم که کشورهای واقع در جغرافیای جهان عرب
طی دو سال اخیر شاهد بحران ها و درگیری های بسیاری بوده .
نظرات بینندگان