arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۹ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

دشمن درجه اول روس ها را بشناسید

یافته های یک نظر سنجی در روسیه نشان می دهد که روس ها آمریکا، اکراین و ترکیه را در صدر دشمنان و بلاروس را دوست اصلی کشور خود می دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یافته های یک نظر سنجی در روسیه نشان می دهد که روس ها آمریکا، اکراین و ترکیه را در صدر دشمنان و بلاروس را دوست اصلی کشور خود می دانند.

به گزارش انتخاب، تعمیم نتایج نظر سنجی انجام شده از سوی لودا سنتر روسیه که امروز (جمعه) انتشار یافت، نشان می دهد، آمریکا با 72 درصد در صدر قضاوت منفی روس ها قرار دارد.

آلکسی گراژدانکین رییس این مرکز نظر سنجی در باره دلایل گسترده بودن احساسات ضد آمریکایی بین روس ها گفت: بدترین روابط مسکو با اتحادیه اروپا و واشنگتن اوایل سال 2015 رخ داد، اما از آن زمان وضعیت کمی تغییر کرد و با ثبات شد، ولی در ماه گذشته میلادی بی توجهی غرب به روز پیروزی روسیه بر آلمان نازی (نقش شوروی در جنگ دوم جهانی) و نادیده گرفتن منافع روسیه نگرش منفی روس ها به آمریکا را بدتر کرد.

آمریکا و اتحادیه اروپا از سال 2014 در ارتباط با اوضاع اکراین، بسته های تحریمی مالی و محدودیت های مختلف را علیه روسیه به اجرا گذاشته اند که وارد سومین سال خود شده است و نشانه ای از احتما لغو آن در زمان حاضر دیده نمی شود.

براساس این نظر سنجی، 48 درصد پاسخ دهندگان نیز اوکراین را دشمن دوم روسیه خوانده اند، در حالیکه سال گذشته این قضاوت 37 درصد بوده است و این افزایش نشان می دهد، احتمال بیشتر شدن آن باز هم وجود دارد.

ترکیه هم با 29 درصد در جایگاه سوم دشمنان روسیه قرار گرفته، در حالیکه این شاخص برای سال گذشته فقط 16 درصد بوده است.

اقدام آذرماه سال گذشته ترکیه در ساقط کردن بمب افکن سوخو 24 روسی بر فراز آسمان سوریه و کشته شدن یک خلبان آن هنگام فرود با چتر توسط تروریست ها و تنش های گسترده بین آنکارا و مسکو، احساسات ضد ترکیه ای را در روسیه بشدت افزایش داده است.

50 درصدشرکت کنندگان در این نظر سنجی همچنین بلاروس را اصلی ترین دوست روسیه خوانده اند و قزاقستان با 39 و چین با 34 درصد در ردیف های دوم و سوم فهرست دوستی قرار گرفته اند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۳
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
2
3
ما ایرانی ها هم روسیه را بعنوان دشمن اول خود میشناسیم. بعد هم آمریکا.
ناشناس
|
United States
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
1
3
دشمن اصلی روسها جهل هست
نظرات بینندگان