arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

فدریکا موگرینی:پیمان اسلو در حال فروپاشی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در کنفرانس سازش در پاریس هشدار داد که افقی که پیمان صلح اسلو در سال ۱۹۹۳ ترسیم کرد، در خطر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی در کنفرانس سازش در پاریس هشدار داد که افقی که پیمان صلح اسلو در سال ۱۹۹۳ ترسیم کرد، در خطر است.

به گزارش  انتخاب به نقل از النشره، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس پاریس با موضوع سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین سخنرانی کرد.

بر اساس این گزارش موگرینی در سخنانی در این کنفرانس اظهار داشت: قدرت های جهانی باید مسئولیت خود را در قبال احیای مذاکرات میان اسرائیل و فلسطینی ها برعهده گیرند.

وی در ادامه سخنان خود در همین راستا هشدار داد که افقی که پیمان صلح اسلو در سال ۱۹۹۳ ترسیم کرد، در خطر است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین گفت: سیاست توسعه شهرک سازی ها و خشونت ها این نکته را تایید می کند که افق مورد نظر پیمان اسلو در معرض فروپاشی است.

کنفرانس سازش پاریس از امروز جمعه با حضور وزرای خارجه ۲۴ کشور به منظور از سرگیری روند سازش میان فلسطین و رژیم اشغالگر قدس آغاز به کار کرد.

شایان ذکر است پیمان اسلو یا قرارداد اسلو ، یا بیانیه اعلام اصول اولویت‌های موقت دولت خودگردان یا بیانیه اعلام اصول ، اولین توافق مستقیم ساف(سازمان آزادی بخش فلسطین) با اسرائیل محسوب می‌شود. این پیمان در پی انتفاضه اول فلسطین منعقد شد. این قرارداد گزینه مذاکرات را در مقابل مقاومت ایجاد کرد و زمینه تشکیل دولت خودگردان را فراهم نمود.

منبع: مهر
نظرات بینندگان