arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۲۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

انفجارمین جان دو برادر را درسردشت گرفت

دو برادر بر اثر انفجار یک قبضه مین در یکی از محورهای روستایی شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و برادر دیگر آنها نیز به شدت زخمی شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دو برادر بر اثر انفجار یک قبضه مین در یکی از محورهای روستایی شهرستان مرزی سردشت در آذربایجان غربی جان خود را از دست داده و برادر دیگر آنها نیز به شدت زخمی شد.


به گزارش انتخاب، دهیار روستای آلواتان روز جمعه گفت: این حادثه عصر روز پنجشنبه و بر اثر انفجار یک قبضه مین ضد تانک در یکی از محورهای فرعی روستایی در منطقه دشت وزینه روی داده است.

علی سعادت افزود: این انفجار زمانی به وقوع پیوست که این سه برادر که از اهالی روستای آلواتان هستند، سوار بر یک دستگاه تراکتور در این راه فرعی در حال تردد بودند که ناگهان تراکتور آنها به روی مین رفته و دچار حادثه شدند.

وی گفت: شدت انفجار این مین به حدی بود که این تراکتور به طور کامل متلاشی شده و هر قطعه آن به اطراف محل حادثه و انفجار پرتاب شده است.

سعادت اضافه کرد: در این حادثه متاسفانه دو تن از سرنشینان این تراکتور در دم جان خود را از دست داده و یکی دیگر مصدوم شده است که بلافاصله به بیمارستان سردشت انتقال داده شد.
وی افزود: جاده محل انفجار مین اصلی نیست اما روزانه بالغ بر ده ها دستگاه خودرو سواری از این مسیر که محل تردد روستاهای داوداوی، ساوان و روستاهای دیگر نیز هست، به سمت شهر سردشت رفت و آمد می کنند.

سعادت اظهار کرد: دشت وزینه از مکان های ییلاقی و خوش و آب و هوای شهرستان سردشت است که دامپروری در آن رونق دارد اما به دلیل مین های به جا مانده از جنگ تحمیلی ، سالانه مواردی از انفجار مین در آن اتفاق می افتد که منجر به قطع عضو و یا مصدوم شدن افراد و حتی احشام می شود.

شهرستان مرزی سردشت با 111 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق واقع شده و در دوران دفاع مقدس یکی از مناطق جنگی بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۴
0
2
کاش اعتباری هم برای مین زدایی این مناطق در نظر گرفته بشه
انصاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۵
0
3
دستگاه مینروبی چیزی
یک فکری کنید
ضمنا خانواده این دو نفر باید به عنوان شهید از تمام مزایای خانواده شهدا بهره مند شوند نفر مجروح هم جانباز است.
لعنت بر هر جه جنگ
نظرات بینندگان