arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۵۷
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۱ - ۱۴ خرداد ۱۳۹۵

وعده نخست وزیر لیبی بر نابودی داعش در این کشور

نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه تاکید کرد که مردم لیبی گروه تروریستی داعش را در کشورشان نابود خواهند کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر دولت وفاق ملی لیبی روز جمعه تاکید کرد که مردم لیبی گروه تروریستی داعش را در کشورشان نابود خواهند کرد.

به گزارش انتخاب، فائز السراج در گفت وگو با خبرگزاری رویترز با بیان این مطلب، افزود: لیبی از همکاری های بین المللی در زمینه اطلاعاتی سود می برد.

وی با بیان اینکه تلاش ها برای متحد ساختن جناح های مسلح در لیبی در حال پیشرفت است، تاکید کرد که هیچکس از جمله «خلیفه حفتر» فرمانده نظامی در شرق لیبی مادام که از قدرت مرکزی تبعیت کند ، از ارتش ملی لیبی مستثنی نخواهد بود.

رئیس دولت وحدت لیبی پیش از این نیز تاکید کرده بود که مردم این کشور بدون مداخله قدرت های خارجی٬ داعش را از کشورشان بیرون خواهند کرد و نیازی به نیروی نظامی خارجی برای این کار نیست .

داعش شهر ساحلی سرت در 450 کیلومتری شرق طرابلس را در ماه ژوئن (خرداد/تیر) گذشته به اشغال در آورد و آن را به اردوگاه آموزشی شبه نظامیان لیبیایی و خارجی تبدیل کرد.

کارشناسان غربی مدعی هستند بیم آن می رود که داعش با استفاده از بندر و فرودگاه سرت٬ دامنه حمله های خود را به خاک اروپا بکشاند.

طبق برآوردها، داعش حدود پنج هزار جنگجو در لیبی دارد و تلاش می کند تا صدها تروریست دیگر را جذب خود کند.

لیبی از زمان سقوط حکومت معمر قذافی در سال 2011 تاکنون ٬ صحنه هرج و مرج و ناآرامی بوده و داعش نیز با بهره برداری از خلأ سیاسی و امنیتی٬ توانست جای پایی در این کشور نفت خیز آفریقایی برای خود پیدا کند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان