arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

تاثیر موسیقی بر روی بیمار قبل از جراحی

محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه گفت: بسیاری از افراد پیش از ورود به اتاق عمل دچار اضطراب و استرس می شوند یکی از راه های موثر در کنترل این حالت موسیقی درمانی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بسیاری از افراد پیش از رفتن به اتاق عمل دچار استرس و اضطراب می شوند که موسیقی یکی از راه های پیشگیری از این حالت است.

به گزارش انتخاب، محمد حسین عزیزی متخصص تغذیه گفت: بسیاری از افراد پیش از ورود به اتاق عمل دچار اضطراب و استرس می شوند یکی از راه های موثر در کنترل این حالت موسیقی درمانی است.

عزیزی با بیان اینکه گوش کردن به موسیقی در افراد مختلف متفاوت است گفت: موسیقی بسیار موثر در درمان است همانطور که برخی کشاورزان یا برخی دامداران به این نتیجه رسیده اند که با موسیقی می توانند به رشد گیاه و یا تقویت شیردهی احشام کمک کنند در انسان نیز این اتفاق می افتد.

وی تصریح کرد: موسیقی ملایم می تواند استرسهای روزانه را درافراد کم کند به خصوص اشخاصی که بیمار و در انتظار جراحی به سر می برند.
این متخصص تغذیه اظهار کرد: موسیقی حتی در زمان خواب و یا بیهوشی به اشخاص نیروی شگفت انگیزی می دهد و می تواند آرامش زیادی را در فرد ایجاد کند.

وی درباره تاثیر موسیقی بر روی بیماران گفت: حتما نباید صدای نواختن آلات موسیقی برای بیمار استفاده شود بلکه با صدای آرام حرکت آب و یا موسیقی های بی کلام می توان پیش از عمل تاثیر شگفت انگیزی بر روی ذهن و سیستم اعصاب مرکزی فرد گذاشت به این صورت که سیستم عصبی در حالت راحتی و سکون قرار می گیرد و آرامش سیستم اعصاب در کنترل استرس پیش از جراحی موثر است.

نظرات بینندگان