arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۷۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۸ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

نخستین حمله هوایی آمریکا علیه داعش از دریای مدیترانه

تارنمای خبرگزاری رویترز خبر داد: جنگنده های ارتش ایالات متحده با برخاستن از ناو هواپیمابر یو.اس.اس ترومن در آب‌های دریای مدیترانه، حملاتی را علیه مواضع پیکارجویان گروه افراطی موسوم به داعش انجام دادند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تارنمای خبرگزاری رویترز خبر داد: جنگنده های ارتش ایالات متحده  با برخاستن از ناو هواپیمابر یو.اس.اس ترومن در آب‌های دریای مدیترانه، حملاتی را علیه مواضع پیکارجویان گروه افراطی موسوم به داعش انجام دادند.

به گزارش انتخاب، این پایگاه خبری در ادامه افزود: بنا بر اعلام نیروی دریایی آمریکا، این نخستین عملیات هوایی آمریکا از دریای مدیترانه در بیش از یک دهه اخیر است. از سال 2003 میلادی و آغاز حملات نظامی علیه رژیم صدام حسین دیکتاتور پیشین عراق به این سو، آمریکا از مدیترانه برای عملیات نظامی استفاده نکرده بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در بیانیه ارتش آمریکا به جزئیات عملیات مورد اشاره و ماهیت اهداف مورد نظر و این که آیا در داخل سوریه بوده‌اند یا عراق، اشاره‌ای نشده است.

با این حال گفته شده که جت های جنگنده نیروی هوایی آمریکا در حالی که ناو هواپیمابر از کانال سوئز عبور کرد و وارد آب های مدیترانه شد، از روی آن برخاستند و عملیات را آغاز کردند.

به گفته یکی از مقام‌های نیروی دریایی ایالات متحده، این عملیات نشان دهنده توانایی و آمادگی رزمی این ناو در انجام عملیات مطمئن، حتی حین حرکت از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر است.

ناو هواپیمابر ترومن و دیگر ناوهای جنگی آمریکا، نقش کلیدی در عملیات نظامی علیه داعش دارند و با دیگر همپیمانان در ائتلاف بین المللی، مانند ناو شارل دوگل فرانسه، در همکاری نزدیک هستند.
ایالات متحده اواسط سال 1393 و چند ماه پس از آغاز تحرکات داعش در عراق و سوریه، ضمن تشکیل یک ائتلاف بین المللی، حملات هوایی علیه این گروه افراطی را ابتدا در عراق و سپس در سوریه آغاز کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان