arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۰ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

خبرگزاری فرانسه: ارتش سوریه در چند قدمی رقه است

ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه تا محور «الطبقه» پیشروی کرده‌اند و در آستانه ورود به مرزهای اداری استان الرقه قرار دارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی جنگنده‌های روسیه تا محور «الطبقه» پیشروی کرده‌اند و در آستانه ورود به مرزهای اداری استان الرقه قرار دارند.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» (وابسته به معارضان) نیروهای ارتش سوریه با پشتیبانی هوایی روسیه عملیاتی را آغاز کرده‌اند که در جریان آن توانسته‌اند تا محور الطبقه پیشروی کنند و در حال حاضر در 6 کیلومتری مرزهای اداری استان الرقه و در کمتر از 40 کیلومتری «بحیره الاسد» قرار دارند.

از 10 روز پیش ائتلاف عربی- کُردی با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی عملیات در استان الرقه را آغاز و تا محور شمالی الطبقه پیشروی کرده است.

الطبقه، که از سال 2014 تحت اشغال گروه تروریستی داعش است، در 50 کیلومتری شرق شهر الرقه، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استانی به این اسم قرار دارد و پایگاه اصلی این گروه در سوریه به‌شمار می‎رود.

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود «نیروهای دولتی، روز جمعه تا 20 کیلومتری پیشروی کرده‌اند و در جریان این عملیات 17 تن از عناصر داعش کشته شدند.»

از سوی دیگر، «نیروهای دموکراتیک سوریه» (کُردها) در فاصله 60 کیلومتری شمال شرقی الطبقه قرار دارند
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان