arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۵ خرداد ۱۳۹۵

پوند انگلیس پلاستیکی شد

بانک مرکزی انگلیس، برای اولین بار اسکناس های پلاستیکی منتشر کرده که ۲.۵ برابر بیشتر از اسکناس های کاغذی عمر می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک مرکزی انگلیس، برای اولین بار اسکناس های پلاستیکی منتشر کرده که ۲.۵ برابر بیشتر از اسکناس های کاغذی عمر می کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از ایندیپندنت، بانک مرکزی انگلیس، برای اولین بار اسکناس هایی پلاستیکی منتشر کرده که به دلیل خاصیت چسبندگی به یکدیگر ممکن است، خریداران و فروشندگان را در شمارش به اشتباه بیاندازد.

اسکناس های 5 پوندی که از جنس پلیمر ساخته شده، بادوام ترند و به طور متوسط 2.5 برابر بیشتر از اسکناس های کاغذی عمر می کنند. اما کارشناسان هشدار می دهند که اسکناس های جدید ممکن است به دلیل روکش پلیمری شان، هنگام شمارش به هم بچسبند و افراد را به اشتباه بیاندازند.

بانک مرکزی انگلیس در بیانیه ای رسمی اعلام کرد: «اسکناس های جدید پلیمری ممکن است گاهی اوقات به یکدیگر بچسبند، اما این خاصیت به مرور زمان و با استفاده بیشتر در آنها از بین می رود.»

طرح نهایی اسکناس های جدید 5 پوندی که تصویری از وینستون چرچیل بر روی آن حک شده، دو روز پیش در بلینهیم پالاس، محل تولد چرچیل رونمایی شد.

بر اساس برآورد موسسه سی ام اس پیمنت اینتلیجنس، استفاده از اسکناس های پلیمری جدید 236 میلیون پوند هزینه بر فروشگاه ها و بانک های انگلیس تحمیل خواهد کرد، زیرا آنها ناگزیرند ماشین های محاسبه اتوماتیک و دستگاه های خودپرداز خود را به ماشین های جدید ارتقا دهند.

اسکناس های پلیمری جدید بادوام تر و تمیزترند و جعل آنها دشوارتر است. این اسکناس ها همچنین 15 درصد کوچکتر از اسکناس های کاغذی هستند.

این اسکناس ها در برابر ریخته شدن مایعات بر روی آنها مقاوم هستند و اگر در جیب لباس هایی که به خشکشویی سپرده می شوند، جا بمانند، حداقل آسیب را می بینند.

این اسکناس ها قرار است از ماه سپتامبر در انگلیس مورد استفاده قرار گیرند.

نظرات بینندگان