arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۳۹۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۵ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

ارسال نامه محرمانه موگرینی به ظریف تکذیب شد

در حالی که برخی رسانه‌ها از ارسال نامه محرمانه موگرینی به ظریف خبر می‌دهند، یک مقام در وزارت امور خارجه ارسال چنین نامه‌ای را تکذیب کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 در حالی که برخی رسانه‌ها از ارسال نامه محرمانه موگرینی به ظریف خبر می‌دهند، یک مقام در وزارت امور خارجه ارسال چنین نامه‌ای را تکذیب کرد.
 
به گزارش انتخاب، برخی رسانه‌ها اخیرا از نامه محرمانه فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران خبر دادند.
 
بر اساس این خبر، موگرینی در نامه‌اش به ظریف نوشته است که طرف 1+5 به همه تعهداتش طبق برجام عمل کرده و مشکلات باقیمانده در حوزه مالی و بانکی جزو تعهدات آنها در برجام نبوده است.
 
خبرنگار تسنیم این موضوع را از وزارت امور خارجه پیگیری کرد. یک مقام در وزارت امور خارجه در پاسخ، هر گونه ارسال چنین نامه‌ای در این زمینه را تکذیب کرد.
 
وی گفت که مقامات وزارت امور خارجه از ارسال چنین نامه‌ای بی خبرند و چنین نامه‌ای وجود ندارد.
 
موگرینی فروردین ماه امسال به تهران سفر کرد و با مقامات ایرانی از جمله وزیر خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
 
وی در جریان این سفر به تسنیم گفت: ما به‌سختی در حال کار کردن با تمامی بانک‌های اروپایی و بخش‌های مالی اروپایی هستیم تا در وهله اول برای آنها تشریح کنیم که وضعیت تغییر کرده است. از 16 ژانویه تمامی تحریم‌هایی که مرتبط با موضوع هسته‌ای بوده برداشته شده است، بنابراین بانک‌ها و بخش‌های مالی در اروپا کاملاً با وضعیت کاملاً متفاوتی مواجه هستند. ما اطلاعات کاملی را درباره شرایطی که تغییر کرده است در اختیار آنها گذاشته‌ایم. ممکن است بانک‌های بزرگ اندکی به زمان بیشتری برای هضم وضعیت جدید و تطبیق با آن نیاز داشته باشند، اما بانک‌های کوچک از همین هفته‌ها شروع به آمدن به ایران کرده‌اند، بسیاری دیگر نیز در حال آمدن هستند، و بسیاری از آنها با تعهدات و تعاملات جدید اروپایی‌ها در تجارت با ایران همراهی می‌کنند، زیرا به‌خوبی می‌دانیم که این امر اهمیتی کلیدی دارد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان