arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

گرد و غبار عراقی در راه ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور از ورود گرد و غبار برخاسته از کشور عراق به نواحی غربی کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور در روزهای آتی گفت: بررسی آخرین داده‌ها و خروجی مدلهای هواشناسی بیانگر گذر موج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور است، بنابراین امروز در بخش‌هایی از شمال غرب، ارتفاعات البرزشرقی، شمال شرق و ارتفاعات جنوب شرق کشور افزایش ابر و در بعد ازظهر و اوایل شب رگبار و رعد وبرق و وزش‌باد شدید موقتی پیش‌بینی می شود.

وی ادامه داد: در بعد از ظهر دوشنبه در شمال غرب، دامنه های البرز غربی، شمال‌شرق، شرق، ارتفاعات جنوب شرق و بخش‌هایی از مرکز کشور افزایش ابر و رگبار و رعد وبرق گاهی وزش‌باد شدید موقتی رخ خواهد داد که این موج در روز سه شنبه در شمال شرق، شرق و مناطقی از جنوب شرق کشور سبب رگبار و رعد وبرق و وزش‌باد خواهد شد.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه در روز سه‌شنبه بارش‌پراکنده در شمال دو استان آذربایجان شرقی و غربی پیش‌بینی می شود، گفت: طی دو روز آینده شرایط برای تشکیل گردوخاک در کشورعراق وانتقال آن به مرزهای غربی کشور مهیا است از این رو در مناطقی از شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور کاهش کیفیت هوا به سبب گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه آسمان تهران درروز دوشنبه را کمی ابری و همراه با وزش باد و افزایش ابر اعلام کرد و گفت: بیشینه و کمینه دما در این روز 36 و 25 درجه بالای صفر خواهد بود.
نظرات بینندگان