arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

وکیل پرونده: احکام کارگران معدن طلای تکاب درملاء عام اجرا نشده-تصاویر منتشره غیرواقعی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وکیل پرونده کارگران معدن طلای آق دره تکاب با تاکید بر اینکه تصاویر منتشره در خصوص این کارگران غیرواقعی است، گفت: احکام موکلین من تعزیری بوده و در ملاء عام اجرا نشده است.
 
به گزارش انتخاب، وحید یاری با تکذیب برخی اخبار منتشر شده در باره نحوه اجرای حکم کارگران معدن تکاب در رسانه ها افزود: مجازات این کارگران در ملاء عام اجرا نشده و تصاویر و اخبار منتشر شده در این زمینه غیرواقعی و کذب است.
 
وی با بیان اینکه در مرحله تجدید نظرخواهی وکالت پرونده را بر عهده داشته، در واکنش به اخبار ضد و نقیض منتشر شده از طریق رسانه ها اظهار کرد: تعداد موکلین من در این پرونده 17 نفر بودند اما برای 17 نفر حکم شلاق اجرا نشده است و این در حالی است برخی رسانه ها به گونه ای وانمود کرده اند که برای 17 نفر حکم شلاق اجرا شده است.
 
وی بیان کرد: حکم اجرا شده برای تعدادی از محکومین و به صورت تعزیری و در غیر ملاء عام بوده است و عکس ها و اخبار منتشر شده هیچ کدام مربوط به موکلین این پرونده نبوده و کذب محض و غیر واقعی است.
 
وی ادامه داد: بسیاری از رسانه ها بدون رعایت اخلاق حرفه ای اخبار کذب پخش کرده اند که موجب تشویش اذهان عمومی به ویژه کارگران و خانواده های آنها شده است.
 
این وکیل دادگستری افزود: به نظر می رسد منتشر کنندگان اخبار و تصاویر غیر واقعی کارگران معدن طلای آق دره تکاب بیشتر به دنبال اهداف و اغراض خاصی بوده اند و در تلاش برای احقاق حقوق قشر زحمتکش کارگر نیستند.
 
یاری همچنین گفت: با تلاشهای صورت گرفته نسبت به جلب رضایت شاکیان اقدام شده که با طی تشریفات قانونی تخفیفات لازم و حداکثری در احکام صادره اعمال شد.
 
 شهرستان تکاب با دو معدن بزرگ طلا در مناطق زره شوران و آق دره با ذخیره بیش از یکصد تن طلا، یکی از قطب های تولید طلا در کشور محسوب می شود.
 
کانی های فلزات گرانبها مانند طلا، نقره، جیوه، سرب، روی، آهن و کانی های غیر فلزی مانند مرمریت و تراورتن در دل کوه های شهرستان تکاب نهفته است.
 
بیش از 2500 نفر هم اکنون در بخش معدن و صنایع معدنی تکاب مشغول به کار هستند.
 
شهرستان تکاب با 78 هزار نفر جمعیت در جنوب استان آذربایجان غربی واقع شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان