arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۵۹
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۲۱ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

امیرعبداللهیان: بحران سوریه راه حل نظامی ندارد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که سرنوشت سوریه باید توسط مردم و اراده آن کشور تعیین شود و بحران سوریه راه حل نظامی ندارد.
 
به گزارش انتخاب از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه در دیدار خارجه هیاتی از شخصیت ها، نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی و دینی لبنان که در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) شرکت کرده بودند به تشریح آخرین تحولات منطقه و از جمله سوریه پرداخت.
 
وی اظهار داشت: برخی طرف ها با تحریک، تجهیزو حمایت همه جانبه از گروه های تروریستی به بی تعهدی بیشتر و نقض آشکار آتش بس و فروپاشی حاکمیت سوریه با انواع اقدامات نامشروع از قبیل شورش و تشدید ناامنی ها پرداخته اند و به رشد رویکردهای انتقام جویانه می اندیشند.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تصریح کرد: آنها هیچ گونه رویکرد سازنده ای برای برون رفت از بحران ارایه نمی کنند و امروزشاهدیم به همت اراده مردم، ارتش سوریه و حمایت محور مقاومت سوریه توانست بیش از پنج سال در برابر امواج گوناگونی از نیرنگ گروه های تروریستی ملهم از نقشه های رژیم صهیونیستی، ایستادگی همه جانبه کند و پیروز میدان و پرچمدارمبارزه کننده واقعی دربرابرتروریسم وافراط گرایی شود.
 
امیرعبداللهیان در خصوص بحران سوریه و چشم انداز تحولات آینده سوریه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید کرده که سرنوشت سوریه باید توسط مردم و اراده آن کشور تعیین شود و بحران سوریه راه حل نظامی ندارد و صرفا راه حل سیاسی مبتنی برتبلور اراده مردم آن حرف آخر را خواهد زد.
 
وی همچنین پیرامون بحران یمن گفت: اینک سازمان ملل ناگزیر بر کشف گوشه هایی از لایه های جنایت های ضد کودکان مظلوم یمنی شده و بخشی ازحقایق ناشی از آثار دهها حملات کور هوایی نظامیان سعودی را در تهاجم و کشتار دهها کودک و زنان بیگناه وهمچنین ویران ساختن زیرساخت های آن کشور را آشکار ساخت.
 
معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه تاکید کرد: جهان اسلام باید مسئله فلسطین را همچنان اولویت اول خود قرار دهد. امنیت کشورهای منطقه مقوله ای به هم پیوسته است و کانون اصلی نا امنی در منطقه غرب آسیا، رژیم صهیونیستی محسوب می شود.
 
معاون وزیر امورخارجه کشورمان درخصوص راه حل مشکلات منطقه خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران گفت و گوهای منطقه ای مبتنی برعدول ازتعصب و رجوع به عقلانیت را تنها راه حل سیاسی برون رفت از گره های بحران های کنونی می داند.
 
در این دیدار تنی چند از شرکت کنندگان ضمن تمجید از نقش محوری امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی ایران در جهان معاصر ، دیدگاههای خویش را در خصوص تحولات منطقه، بحران سوریه، آینده رژیم صهیونیستی، چشم انداز روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای منطقه را بیان کردند.
 
میهمانان با تجلیل از نقش راهبردی و خردمندانه مقام معظم رهبری ، جمهوری اسلامی ایران را قوی ترین کشور منطقه از حیث درک صحیح تحولات وتجلی ثبات وامنیت وتوسعه قلمداد کردند .
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان