arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۶۸
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

هیلاری کلینتون در شکل‌گیری داعش کم نگذاشت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا می‌گوید تصمیمات «فاجعه‌بار» هیلاری کلینتون موجب شکل‌گیری و رشد داعش در سوریه و عراق شده است.
 
به گزارش انتخاب، «باب کورکر» سناتور ارشد جمهوری‌خواه می‌گوید سیاست‌های «هیلاری کلینتون» در زمان ریاستش بر وزارت خارجه «فاجعه‌بار» بوده و به رشد گروه‌های تروریستی کمک کرده است.
 
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا که در برنامه «دیس ویک» شبکه ای‌بی‌سی صحبت می‌کرد، گفت: «زمانی که به تصمیماتی که او در سال 2011 گرفت فکر می‌کنیم، می‌بینیم که آن تصمیمات واقعا فاجعه‌بار بودند.»
 
 
به نوشته پایگاه هیل، وی افزود: «او نقشی محوری در ایجاد خانه‌ای برای داعش در جایی که اکنون این گروه مستقر است، ایفا کرد.»
 
کورکر گفت حتی تیم تبلیغاتی هیلاری کلینتون می‌داند که سابقه عملکرد وی در وزارت خارجه می‌تواند به او در رقابت‌های انتخاباتی لطمه بزند. 
 
وی افزود: «لیبی را در نظر بگیرید، به نظرم خودش کتابچه‌ای است تصمیماتی که نباید در سیاست خارجی اتخاذ کرد، تصمیمات غیرقابل باوری که گرفته شد. بعد به خروج بی‌مهابا از عراق نگاه می‌کنید و بعد هم به تشویق معارضه سوری.»
 
کلینتون در حال حاضر بالاتر از «برنی سندرز» در رده نخست نامزدهای دموکرات قرار دارد و نامزدی وی برای انتخابات ریاست‌جمهوری تا حد زیادی نهایی شده است.  
 
با این حال نقش وی در گسترش فعالیت گروه‌های افراط‌گرا در خاورمیانه، رسوایی استفاده از ایمیل شخصی برای ارسال اطلاعات محرمانه و همچنین حمله به سفارت آمریکا در لیبی در دوران وزارت خارجه وی موجب شده تا حملات گسترده‌ای علیه وی شکل گیرد.
 

با این حال، کورکر گفت: «تصور می‌کنم که آن‌ها تصور می‌کنند که او بسیار آسیب‌پذیر است و تصور می‌کنم که به همین خاطر هم هست که آن حملات انجام می‌گیرد.»

منبع: خبرگزاري دانشجو

نظرات بینندگان