arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۲۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵

نگرانی جمهوریخواهان امریکا از خشم رای دهندگان امریکایی تبار به دلیل اظهارات تازه ترامپ

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبران ارشد جمهوریخواه امریکا ضمن دوری جستن از اظهارات دونالد ترامپ علیه یک قاضی مکزیکی تبار امریکا گفتند از آن بیم دارند که این اظهارات وی خشم امریکایی تبارها را که یک بلوک رو به رشد از رای دهندگان را تشکیل می دهند، برانگیزد.
 
به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن ، ترامپ، قاضی گونزالو کوریل یک قاضی دادگاه بخش را به غرض ورزی علیه خود به دلیل پیگردهای قانونی در ارتباط با اتهام کلاهبرداری علیه دانشگاه ترامپ یکی از اموال و مستغلات این بازرگان نیویورکی متهم کرده است .

نامزد مورد تصور جمهوریخواهان اظهار کرد که تبار مکزیکی - امریکایی قاضی کوریل باعث شده تا به دلیل قول ترامپ در مبارزه انتخاباتی برای ساخت دیواری در مرز امریکا و مکزیک، افکارش تحت تاثیر قرار گیرد.

میچ مک دانل رهبر اکثریت سنا گفت : وی دیگر نمی تواند بیش از این با اظهارات ترامپ مخالفت کند. من نگران رای اسپانیایی تبارها هستم ، امریکا در حال تغییر است. '
مک دانل در برنامه تلویزیونی 'دیدار با مطبوعات ' گفت : فکر می کنم که خط زدن آمریکای لاتین تبارها اشتباه بزرگ حزب ما است. من در این مورد نگرانم و امیدوارم که وی این جهت گیری خود را تغییر دهد. '

دمکرات ها، ترامپ را به لفاظی ها نژادپرستانه در مورد آمریکای لاتین تبارها از جمله توصیف مهاجران مکزیکی به عنوان ' جنایتکار و تجاوز گر ' در سخنرانی های یک سال پیش خود هنگام شروع مبارزه انتخاباتی متهم کرده اند.

چنین لفاظی هایی موجب اصطکاک بیشتر ترامپ با رهبران حزب جمهوریخواه نظیر مک کانل و پل رایان رئیس مجلس نمایندگان امریکا شده است. طی چند سال گذشته، این حزب کوشیده است؛ جاذبه اش را در بین رای دهندگان لاتین تبار ها را فراگیر کنند. جمهوریخواهان ارشد نگران آن هستند که اظهارات ترامپ ممکن است به بهای از دست رفتن آرای جمهوریخواهان نه تنها در رقابت ریاست جمهوری بلکه در رقابت ها کنگره تمام شود.

در همین حال ، نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان که به عنوان یک نامزد احتمالی دیگر جمهوریخواهان در کنار ترامپ مورد اشاره قرار گرفته است، اظهارات ترامپ را در باره قاضی ' غیر قابل بخشش ' خوانده است .

وی به فاکس نیوز گفت : این یکی از بدترین اشتباهاتی است که ترامپ مرتکب شده است .
قاضی کوریل در ایالت ایندیانا متولد شده و والدین وی مهاجران مکزیکی هستند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان