arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۵۶۱
تاریخ انتشار: ۵۸ : ۱۱ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵
سید احمد خاتمی:

روزی که رهبر معظم انقلاب ایده، آرمان یا فریادی می دهند، فردای آن روز نباید کسانی که تربیون در دست دارند، ضد آن سخن را بگویند که این جامعه را دو قطبی می کند

کساني که به ناحق حرف خودشان را حرف مردم مي دانند که اگر حرف آن ها به مسند نشست مي گويند مردم سالاري محقق شد و غیر آن را زیر سؤال رفتن مردم سالاري می دانند و این ظالمانه ترين رفتار است که کسی مردم را به نفع خودش مصادره کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله سید احمد خاتمی در حرم رضوی بر ممانعت از دوقطبی شدن جامعه از سوی رهروان روح الله تأکید کرد و گفت: نفی ارتباط با آمریکا از اصول مورد تأکید امام خمینی بود که تداومش قطع نشدن هم صدایی «مرگ بر آمریکا» و جهاد کبیر است.

سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران در مراسم گرامیداشت ارتحال امام خمینی(ره) در حرم مطهر رضوی اظهار کرد: جامعيت شخصيت امام راحل و داشتن شجاعت، شهامت، سياست و تدبير، ایشان را بزرگ مرد تاریخ و به یکی از نوادر روزگار مبدل کرد.

وی با اشاره به باید و نباید های خط امام بیان کرد: چهار اصل در عرصه بايد های امام خمینی(ره) مطرح است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز هست و راه تجليل از امام رعایت این اصول و زنده نگه داشتن آرمان هاي امام است.

خاتمی با بیان این که مسیر انقلاب حاکمیت دین و ارزش های الهی است، بیان کرد: حضرت ولی عصر(عج) هم اقتدارش را در حاکميت دیني به کار مي گيرد، بنابراين حکومت ديني نمي تواند سکولار باشد و مسؤولي نمي تواند بگويد ما مسؤول حکومت باشیم و مذهب را حوزه هاي علميه دنبال کنند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: امام خمنیی(ره) معتقد بودند که تمام مقصد ما مکتب ما است و مأموريت ما اين است احکام دين را به صحنه بياوريم، ارزش هاي دیني و حاکميت دينی را تحقق ببخشیم که خط ولايت است.

وی با بیان این که اصل دیگر مسأله تکيه بر مردم و جمهوريت نظام اسلامي است، خاطرنشان کرد: جمهوری به معناي مردم و جمهوری اسلامی ترجمه ديگري از مردم سالاري ديني است که امام راحل در مقابل سوسيال دموکراسي فروپاشيده شرق و در برابر ليبرال دموکراسي غرب که در آستانه احتضارش قرار دارد، شکل دیگری برای نظام مطرح کرد که مردم سالاري ديني است.

خاتمی چارچوب نظام مردم سالاري ديني را همان چارچوب اسلام دانست و تصریح کرد: این نظام تشريفاتي نيست و رأي مردم سرنوشت ساز است، چنان که ملاحظه شد بعد از انقلاب تاکنون بيش از 30 انتخابات برگزار شده؛ اتنخاباتي که واقعي، جدي و سرنوشت ساز بود و در تمام آن ها حق الناس رعايت شده است.

وی متذکر شد: مسؤولان نظام در طول اين 37 سال امانتدارانه از رأي مردم پاسداري کردند که معنایش همان حاکميت مردم سالاري ديني است و آنچه دشمنان هدف قرار داده اند زدن اين عقبه مردمي نظام است که به حمدالله تاکنون در اين عرصه ناکام بوده اند و ناکام هم مي مانند.

 عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: ملت ایران همراه انقلاب و نظام است زیرا در اين نظام شاهد عشق به دين و تحقق احکام الهي هستند در عین حال بايد مراقب بود کسي از مردم استفاده ابزاري نکند.

خاتمی خاطرنشان کرد: کساني که به ناحق حرف خودشان را حرف مردم مي دانند که اگر حرف آن ها به مسند نشست مي گويند مردم سالاري محقق شد و غیر آن را زیر سؤال رفتن مردم سالاري می دانند و این ظالمانه ترين رفتار است که کسی مردم را به نفع خودش مصادره کند.
 

وی عنوان کرد: سومين اصل مورد تأکيد امام به ويژه در سال هاي نخست انقلاب، رسيدگي به وضع معيشت محرومان و زندگي مستضعفان است که هنوز اين سخن امام در گوش ما طنين انداز است که يک موي شما کوخ نشينان را با يک عمر کاخ نشينان معاوضه نمي کنم.

 عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: چنین تفکری روح نظام است که باید با پيگيري خط امام و رهبر انقلاب، نظام اسلامي امروز به اين سمت و فقرزدايي از جامعه حرکت کند.

خاتمی بیان کرد: رسیدگی به وضع معيشت محرومان از اولویت های حکم انتصاب توليت آستان قدس از سوی رهبر انقلاب است که در همين راستا معاونت امداد آستان قدس شکل گرفت و کمک به محرومان بهترين مورد مصرفی مدنظر آقا امام رضا(ع) نیز هست.

وی چهارمين اصل بايدی امام و رهبر معظم انقلاب را تأکيد بر مسأله ولايت عنوان کرد و گفت: حاکميتی که سبقه ديني به نظام مي دهد منهاي حضور ولي فقيه طاغوتي مي شود هر چند قوانين آن اسلامي باشد چنان چه در رأس حاکميت فرد دين شناس، مدير و مدبر قرار نداشته باشد تظميني برای اجراي قانوني نيست از این رو فردی عادل باید در رأس نظام باشد.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: این فرياد امام را هنوز فراموش نکرديم که پشتيبان ولايت فقیه باشيد تا به کشور شما آسیبی نرسد، به برکت پشتيباني ار ولايت فقيه 37 سال عزتمندانه در برابر انواع توطئه ها ايستاديم که مفهومش نگرانی از آسیب است اگر خداي نکرده حمايت ملّت کمرنگ شد.

وی بر چرايي تأکيد اين فرمايش امام که روح نظام ولايت فقيه است، اشاره کرد و گفت: سخن کساني که در فتنه 88 رهبر را تنها گذاشتند، این است که امام راحل سخنان ديگري جز حمایت از ولایت فقیه داشتند و ما در پاسخ می گوییم که همه سخنان امام را مطرح می کنیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: این که در ابتدا از جمهوريت گفته شد منظور همین است که همه کلمات امام راحل را يک جا مي بينيم اما برخي باز هم معترض هستند.

خاتمی در بخش دیگری از سخنانش به  دو نبايد در خط امام و رهبر معظم انقلاب اشاره و عنوان کرد: نفی استکبار و نفی ارتباط با آمریکا از اصول خط امام است و امروز کميت دشمن از این ضدیت ما با آمریکا مي لنگد در عین حال متأسفانه برخی روز شماری می کنند که این نفرت زدوده شود.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: امام خمینی بذر نفرت از آمریکا را در دل مردم کاشت، کسی که گفت آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و آمریکا را شیطان بزرگ خواند که باید رابطه با آن قطع شود.

وی به این فرمان امام راحل که تا آمریکا آدم نشود رابطه برقرار نشود، اشاره کرد و افزود: آمریکا امروز نه تنها آدم نشده بلکه شیطنت هایش 37 برابر شده و به فضل الهی نفوذش 37 برابر کمتر شده است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد: رهبر معظم انقلاب به تازگی ادبیات جدیدی برگرفته از قرآن را به سیاست افزودند که با نشنیدن حرف کفار جهاد کبیر کنید، این مشخص می کند مقاومت در این عرصه سخت تر از مقاومت در جنگ نرم است.

وی تصریح کرد: علت تاکید رهبر انقلاب این است که آمریکا به دنبال نفوذ مجدد درایران و ادامه غارتگری و چپاول گری است، همه شواهد قرائن نشان می دهد که تحمیل تمام فشارها برای باز کردن راه غارتگری آمریکا است.

خاتمی ابراز کرد: امروز فریاد رهبر معظم انقلاب در عرصه نفی مذاکره و ارتباط با آمریکا همان فریاد از حنجره امام راحل است و تداومش این است که همه یک صدا زبانی و عملی فریاد مرگ بر آمریکا قطع نکنیم.

وی با بیان این که نهی از تفرقه عنصر دیگری است که امام راحل بیشترین تأکید را بر آن داشتند، بیان کرد: رهبر انقلاب در این روزها مکرر فرمودند کسانی در پی دو قطبی کردن جامعه هستند، نبایدی که رهروان خط امام باید توجه داشته باشند این است که مانع پیش رفتن جامعه به سمت دوقطبی شدن باشند.

خاتمی تأکید کرد: روزی که رهبر معظم انقلاب ایده، آرمان یا فریادی می دهند، فردای آن روز مردم نباید از کسانی که تربیون در دست دارند، ضد آن سخن را بشنوند که این جامعه را دو قطبی می کند، یعنی اجانب حس کنند در ایران دو حرف تأثیر گذار است که این خلاف حقیقت است، این کشور تنها یک رهبر دارد بلکه همه گوش به فرمان این رهبر واحد هستند.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: امروز هر قلمی و گفتاری که به تضعیف این جایگاه بپردازد در حقیقت ضدّ خط امام عمل کرده است.
نظرات بینندگان