arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۳۶۴۷
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۶ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۵

گرد و غبار در راه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به تشکیل توده گرد و خاک در شرق سوریه و غرب کشور عراق، از کاهش دید افقی و کیفیت هوا در برخی مناطق از جمله تهران خبر داد و افزود: از چهارشنبه 19 خرداد، انتظار وقوع گرد و غبار برای مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور وجود دارد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه گفت: براساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در نیمه شرقی کشور به سبب رشد ابرهای همرفتی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد وبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط احتمال وقوع صاعقه بویژه در مناطق کوهستانی وجود دارد، اظهار کرد: در همین مدت با گذر امواج کم‌دامنه از شمال غرب در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد برای برخی نقاط شمال غرب و دامنه‌های البرز غربی رخ خواهد داد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: با تشکیل توده گرد و خاک در شرق سوریه و غرب کشور عراق از روز گذشته و هدایت آن به کشور ما، امروز در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و بتدریج مرکز کشور و تهران کاهش دید افقی و کیفیت هوا به سبب گرد وغبار پیش‌بینی می‌شود و بتدریج از اوایل شب از غلظت آن کاسته خواهد شد.

به گفته وظیفه، از بعدازظهر فردا (سه‌شنبه 18 خرداد) مجددا با تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق و سوریه، از چهارشنبه انتظار وقوع گرد و غبار برای مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب و مناطق مرکزی کشور وجود دارد.

وی در پایان در مورد وضعیت هوای استان تهران طی روزهای آینده اظهار کرد: آسمان تهران در روز سه‌شنبه 18 خرداد، صاف، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 37 و 25 درجه سانتیگراد و در روز چهارشنبه 19 خرداد، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 35 و 24 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.
نظرات بینندگان